אני ? אכפתניק ! הכתבה שפורסמה בעיתון "ידיעות תל אביב" במסגרת ראיון עם הכתב זיו רביב

גולשים יקרים, לפני כחצי שנה בעקבות המאורעות בשכונות דרום תל אביב ופגישות שערכתי עם פעילי השכונות קיבלתי החלטה להקים את האתר הקהילתי במטרה לרכז עבור תושבי דרום תל אביב בפרט ואזרחי ישראל בכלל ידיעות הרלוונטיות לשכונות דרום תל אביב.

האתר מביא בפני הגולשים שלל רב של תחומי עניין ומקורות מידע ובין היתר כחלק משגרת חיינו בדרום העיר עוסק האתר גם בבעיית המסתננים.

לפני מספר שבועות פנה אלי כתב "ידיעות תל אביב" זיו רביב וביקש לעשות כתבה על האתר.

בשבוע שעבר נפגשנו לראיון לגבי האתר, הראיון נמשך כשעה וחצי והועלו בו נושאים רבים אשר חלקם זכו להתייחסות בכתבה.

מצ"ב הכתבה כפי שהתפרסמה בשישי האחרון (14/12) במדור "עיר זרה" במקומון "ידיעות תל אביב".

מספר הבהרות שארצה לחדד:

1. לכל אורך הדרך אני טוען שאינני בא בטענה כלשהי למסתננים.

המסתננים באו לישראל (האמריקה של המזרח התיכון) על מנת לבנות לעצמם אורח חיים ועתיד טובים יותר. האשמה היא בראש ובראשונה מוטלת על רשויות המדינה על כל שלוחותיהן, הן ברמה המוניציפלית והן ברמה הארצית והן במסגרת מערכת החוק והמשפט. על המדינה לפעול בכל דרך שהיא למצוא פתרון למצב הקשה אליו נקלעו שכונות דרום העיר ויפה שעה אחת קודם.

2. דרום תל אביב הוזנחה, מוזנחת ולצערי כנראה תוזנח עוד שנים, כל עוד היא נאלצת לשאת לבדה בעול הכבד של עשרות אלפי שוהים בלתי חוקיים בשכונותיה. מדינת ישראל היא זו שהביאה באוטובוסים אלפי מסתננים מהגבול לדרום תל אביב (מבלי שעיריית תל אביב תתנגד) ועליה למצוא את הדרך לפתרון הבעיה.

עיריית תל אביב חייבת לזכור כי ציבור גדול מאד של אזרחים שומרי חוק ומשלמי מיסים בתחומה נמצא במצוקה מתמשכת ועליה לפעול יום יום לטובת שינוי המצב.

3. השימוש באתר בהגדרה "מסתננים" לציבור השוהים הבלתי חוקיים נובע בין היתר גם מההגדרה הרישמית של אותו הציבור כפי שמכנה אותו רשות ההגירה והאוכלוסין של מדינת ישראל. (ראו בלינק זה). בניגוד לדעתם של אחרים אין זה נכון לכנותם פליטים כאשר לא נערכה בדיקה אם בכלל הם מתאימים לקריטריונים המוגדרים. לחילופין, גם השימוש במילים מהגרי עבודה או מבקשי חיים הם מינוחים לפי ראות המתבונן. כפי שנכתב בכתבה, המילה מסתננים נכונה לכל מי שנכנס לארץ בדרך לא חוקית בגניבת גבול ואין קשר למוצאו או למינו.

4. אני אכן חושב כי זכות הציבור לדעת ולהיחשף לכל מעורבות פלילית של שוהים בלתי חוקיים בישראל ולא משנה מוצאם. על משטרת ישראל לדווח על כל ארוע בו מעורבים שוהים בלתי חוקיים ולציין מה מוצאם כפי שמקובל גם בכל העולם (כמו למשל בדיווחים על פשעי ישראלים בארצות הברית). לדעתי אין הדבר דומה למקרה פשע המבוצע ע"י אזרח ישראלי בעל תעודת זהות, שכן במקרה זה זהותו האישית אינה מהווה פקטור כלשהו כחלק מזכות הציבור לדעת. כמובן שיש לדווח על כל פשע אך לצורך הדיווח אין משנה מוצאו של מבצע הפשע ברגע שמדובר באזרח תושב חוקי של המדינה.

5. לדעתי קיימת אי שיווניות משוועת בין האמצעים הכלכליים והתקשורתיים העומדים לרשות תושבי דרום תל אביב למול אלו העומדים בפני הגופים המייצגים את ציבור המסתננים בפני הרשויות ומערכת החוק בישראל. יש מספר רב של עמותות וארגונים הממונים בכסף רב מהארץ ומחו"ל ואשר מעסיקים בשכר נאה סוללות של עורכי דין ואנשי מקצוע שכל מטרתם היא ככל הנראה להשאיר את המצב הקשה על כנו ועל כך המדינה צריכה לתת את הדעת. ניתן למצוא את כל הנתונים באתר שהקים לצורך כך משרד המשפטים (לחצו כאן).

 אריק קצב

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן