עיריית תל-אביב-יפו בוחנת דרכים להקמת מערך שיתוף רכבים

* העירייה מבקשת לבדוק היתכנות ומשמעויות של הקמת מערך זה בעיר * ראש העירייה, רון חולדאי: "איננו יכולים להמתין עוד לשיפור הדחוף הנדרש במערכת התחבורה הציבורית במדינת ישראל"

בהמשך להצלחת ה"תל-אופן", הרשות לפיתוח כלכלי תל-אביב-יפו ועיריית תל-אביב-יפו הפיצו ביום ד', 3 באפריל 2013, בקשה לקבלת מידע (RFI) בנושא הקמת מערך עירוני לשיתוף רכבים. הבקשה הופצה הן בישראל והן לגופים מובילים המפעילים מערכים דומים ברחבי העולם. בין היתר נעשתה פנייה גם ליבואנים וליצרנים של רכבים חשמליים בישראל ובעולם. המטרה הינה לקבל מידע הנועד לבחון תכנון, הקמה, אחזקה ותפעול של מערך השכרת רכבים משותפים בעיר, וכן לבדוק את ההיתכנות, ההיענות ומודלים עסקיים קיימים לתפעול מערך זה. מפעיל המערך יידרש לתת פתרונות לנסיעה בין עירונית ברדיוס של כ-100 קילומטרים מחוץ לתל-אביב-יפו, להעמיד לרשות המשתמשים צי של רכבים מסוגים וגדלים שונים. בנוסף, עלות השימוש ברכב לחצי שעת נסיעה לא תעלה על 25 שקלים, כאשר יש לתת אפשרות להשאיר את הרכב בתחנה שונה ממנה הוא נלקח, בדומה למערך תל-אופן.

עיריית תל-אביב-יפו ממשיכה לפעול להבאתם של פתרונות תחבורה חדשניים לעיר. בסיור שערך ראש העירייה, רון חולדאי, בפריז, הוצגה בפניו מערכת השכרה של רכבים חשמליים הפועלת בעיר ובפרבריה. עיקרון ההפעלה של מערך השכרת הרכבים יהיה דומה לזה של תחנות תל-אופן, ויעבוד על פי עיקרון של פרישת תחנות השכרה והחזרה ברחבי העיר. המטרה העיקרית הינה לתת מענה תחבורתי שיאפשר לתושבי העיר ולמבקריה לוותר על רכבם הפרטי לחלוטין, ולהתנייד בעיר בתחבורה ציבורית בלבד (רכבת, אופניים, אוטובוסים ובעתיד – רכבים חשמליים), דבר אשר יפחית פליטת גזי חממה וייתן מענה לצפיפות על הכבישים ולמצוקות חניה.

בקרוב ברחובות העיר ?

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי: "איננו יכולים להמתין עוד לשיפור הדחוף הנדרש במערכת התחבורה הציבורית במדינת ישראל. לכן, אנו ממשיכים לפעול באמצעים העומדים לרשותנו על מנת לייצר אלטרנטיבות לרכב הפרטי, הגורם נזקים סביבתיים וכלכליים בלתי נסבלים. כפי שהוכחנו בתחום האופניים שניתן לשנות הרגלים ולייצר תרבות תחבורה חדשה, השלב המתבקש הבא הוא לייצר מערך כלי רכב שיאפשר לאנשים לעשות שימוש שיתופי ואופטימלי בכלי רכב, ולזנוח את רכבם הפרטי. יחד עם זאת, חשוב לזכור שפרויקט שיתוף הרכבים מחייב פריסה מטרופולינית, ולא רק עירונית, ואני קורא לחבריי ראשי הערים ולמשרד התחבורה להרים את הכפפה".

המידע והתמונה באדיבות אתר העירייה.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן