צולמה מגילת העצמאות באופן ייחודי והיא תונגש לציבור הרחב באמצעות האינטרנט

ביוזמה משותפת של ארכיון המדינה, התוכנית להעצמת תשתיות מורשת לאומית "ציוני דרך" וגוגל צולמה מגילת העצמאות באופן ייחודי והיא תונגש לציבור הרחב באמצעות האינטרנט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקר היום בהיכל העצמאות בת"א קיבל סקירה על המיזם המשותף והתרשם מצילום המגילה (בתמונה מצ"ב), אותה הגדיר "מציבה כאבן יסוד בחיי המדינה את זהותה הלאומית היהודית של מדינת ישראל".
את המגילה ניתן יהיה למצוא בכתובת http://Megila.co.il החל מיום א' (4.5.2014). הצילום האיכותי, ברזולוציה גבוהה במיוחד, מאפשר להגדיל אותה ולהתמקד בכל פרט ופרט במגילה החל בחתימות המקוריות של חברי מועצת העם, דרך התפרים המחברים בין יריעת הקלף ונייר האהילים מהן היא עשויה, השרוך המהודר וחותמת השעווה, וכלה בקליגרפיה של מי שכתבו אותה (אוטה ואליש ורודי סינדר).
מגילת העצמאות המקורית שמורה בכספת ובתנאי שימור מיוחדים בארכיון המדינה בירושלים, והיא אינה מוצגת כרגע לציבור הרחב. בשל כך ועד שיוחלט על אופן הצגתה, ביצע ארכיון המדינה בסיוע התוכנית להעצמת תשתיות מורשת "ציוני דרך" במשרד ראש הממשלה צילום דיגיטלי מיוחד ואיכותי של המגילה. הצילום בוצע בידי ארדון בר-חמא, וגוגל סיפקה את הטכנולוגיה שמאפשרת את הנגשת המגילה לקהל הרחב כולל היכולת להתמקד בה בחדות.
מגילת העצמאות היא המסמך החשוב ביותר שנוצר במדינת ישראל ומהווה את המסמך הראשון המשקף ריבונות יהודית מאז ימי מלכות חשמונאים, והוא ככל הנראה המסמך הראשון המשקף רצון לריבונות תוך הסכמה דמוקרטית. נציגי המחנות הפוליטיים השונים ביישוב נשאו ונתנו על כל רעיון וניסוח שבו עד שהגיעו למסמך מוסכם; הוויכוח התנהל עד סמוך למעמד החתימה עצמו. המגילה הוקראה במעמד הכרזת העצמאות, ביום שישי ה' באייר תש"ח במוזיאון תל אביב שהיה אז ברחוב רוטשילד 16, ושכן בביתו של ראש העיר הראשון, מאיר דיזנגוף. 25 מחברי מועצת העם חתמו עליה, ו- 12 נוספים שהיו בירושלים הנצורה חתמו מאוחר יותר. אורכה של המגילה 117 ס"מ, ורוחבה 29.7 ס"מ. היא עשויה שלושה חלקים, ובצידה חוט שזור וחותמת שעווה.
צילום הכנסת: google street view.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן