ב-1 ביולי תכנסנה לתוקפן הנחות המים לגימלאים ולנכים

מאבק מרכז השלטון המקומי נשא פרי: ב-1 ליולי תכנסנה לתוקפן הנחות בחשבונות המים של 200 עד 250 אלף נכים וגימלאים בגובה 42 מיליון ש"ח
בעקבות מאבק השלטון המקומי, תכנסנה לתוקף ב-1 ביולי הנחות במחירי המים לציבור של כ-200 אלף נכים וגימלאים סיעודיים, בשווי של 42 מיליון ₪. ספקי המים המורשים יתנו את ההטבה על ידי מתן כמות מים נוספת של עד 3.5 מ"ק לחודש בתעריף מוזל לקבוצות הזכאים הבאות: מקבלי קצבת זקנה לפי הוראות סעיף 251 לחוק הביטוח הלאומי, מקבלי גמלת סיעוד בשיעור של 150% לפחות, מקבלי גימלת שירותים מיוחדים, מקבלי קצבת נכות כללית בשיעור של 70% לפחות, מקבלי קצבת ניידות, מקבלי גמלת ילד נכה וזכאים מסיבות מיוחדות.

על פי הסכמות אליהן הגיע מרכז השלטון המקומי בחודש ינואר 2012 עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, סוכם על הוזלת מחירי המים לשכבות המוחלשות ובפגישות קודמות  הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יפעל להוזלת מחיר המים.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט: "אני מברך את משרד ראש הממשלה ואת הראל לוקר מנכ"ל המשרד, אנשי האוצר ורשות המים על שנענו לדרישתנו הצודקת להפחית את תעריפי המים וכעת מקיימים אותה. הוכחנו את מחויבותינו לאזרחים; בשלב זה מדובר בשכבות המוחלשות ואילו בשלב הבא נפעל ליישם את ההסכם בדבר הורדת המחירים לכלל אזרחי ישראל, עד שכולנו נרגיש את ההבדל בכיס. אזרחי ישראל לא מסוגלים יותר לשלם חשבונות מים מנופחים במיסים. אני קורא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להורות על הגדלת המכסה הבסיסית לקוב לצריכה אזרחית וביטול המע"מ על המים באופן מיידי. אני גם קורא לחברי הכנסת – יש לכם הזדמנות להוריד את המחיר בחקיקה הנוגעת למחיר מוצר יסוד, ולתרגם את הדיבורים למעשים".

במרכז השלטון המקומי אומרים כי המשימה עדיין לא הושלמה וקוראים לראש הממשלה לא לממש את ההעלאה הנוספת הצפויה בשל העדכון האוטומטי של תעריפי המים.

סימולטור לחשבון המים: http://watercalc.co.il/watercalc.aspx

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן