במד"א קוראים לציבור להגיע ולתרום דם בהקדם: מחסור חמור במנות דם וירידה משמעותית במלאי הדם בישראל

בכל שנה, ניצבים בימים אלה אנשי שירותי הדם של מד"א בפני הקושי העצום שבגיוס תרומות דם. בימים אלה ולאורך השבועיים האחרונים של חודש אוגוסט מתקשים צוותי התרמות הדם לגייס את 1200 תורמי הדם בכל יום, כפי שנהוג במהלך ימות השנה, עקב יציאתם לחופשה של מרבית הציבור בישראל.

עקב כך, ניתן לראות ירידה חדה במלאי הדם במד"א שגורמת לקשיים באספקת הדם לבתי החולים. קשיים אלה עלולים להביא לפגיעה של ממש בפעילות הרפואה השוטפת ולדחיית ניתוחים.

המחסור קיים במנות דם מכל הסוגים, ובמיוחד במנות דם מסוג O וכל הסוגים עם Rh שלילי. כל תורם זכאי לקבל ביטוח דם לשנה, לו ולמשפחתו הקרובה.

בשל המחסור הקיים, מבקשים בשירותי הדם של מד"א מהציבור לבוא ולתרום דם באתרי ההתרמה המתפרסמים מידי יום באתר האינטרנט של מד"א.

בנוסף, ניתן גם לקבל פרטים על אתרי ומועדי התרמות דם ברשות הרבים ובתחנות מד"א השונות בטלפון 03-5300400. המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מאורגנות (מעל 20 איש) מתבקשים לפנות לטלפון 03-5300402/69.

 מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "מדי שנה במהלך ימי החופש הגדול, אנו עדים לירידה דרסטית בכמויות הדם בבנק הדם של מד"א. על מנת שנוכל להמשיך ולסייע בהצלת חיים ולהעניק לכל אחד את הטיפול הראוי לו והסיוע שלו הוא נזקק, אני קורא לציבור להגיע לתחנות מד"א ולאתרים בהן נערכות התרמות ולתרום דם בהקדם. מחסור הדם שבו אנו נמצאים כעת הוא חמור ועלול לפגוע ביכולת הצלת החיים של מי שיזדקקו לה".

מידע ותמונות מאתר מד"א.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן