ראש הממשלה נתניהו בראיון ליעקב אילון: "אני מוכן לקואליציה רחבה אבל פוסלים אותי מראש"

כשבועיים לפני הבחירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון נרחב ליעקב אילון במסגרת התוכנית "בחירות אישיות", שתשודר בקשת בשני הקרוב, ב-7.1.
ראש הממשלה מגיב להתפתחות האחרונה של ניסיונות לאחד את גוש השמאל- מרכז, ונשאל איזו ממשלה הוא יעדיף, ממשלת ימין- חרדים או ממשלה עם מפלגת מרכז:
"אני עוד לא נבחרתי. אני מקווה מאוד להיבחר…אני אומר לך גם היום, אני רוצה ממשלה רחבה שתהיה בנויה קודם כול על מפלגת שלטון גדולה של הליכוד ביתנו… אני לא סוטה מהעמדות שלי ואני אוביל אותן. יש דעות שונות בתוך הליכוד, אבל הקו המרכזי נקבע על ידי, וימשיך להיות מונהג על ידי"
בהתייחס לאפשרות הצטרפותם של שלי יחימוביץ', יאיר לפיד או ציפי לבני לממשלה:
נתניהו: "אני לא פסלתי מפלגות, בשלב זה פוסלים אותנו. אבל מי שירצה להצטרף אלינו יצטרך כמובן ללכת בכיוון המדיני והכלכלי שאני חושב שהוא האחראי והוכיח את עצמו"
אילון: "לבני יכולה להיות שרה בממשלה שלך?"
נתניהו: "את מדיניות ה… שרה כן. את המדיניות מול הפלסטינים אני אוביל"
אילון: יחימוביץ' יכולה להיות שרה?
נתניהו: "זה תלוי בה"
אילון: "אבל לא שרת אוצר".
נתניהו: "צוחק…לטובת כלכלת ישראל כדאי שנמשיך בקו האחראי והמצליח שאנחנו הובלנו עד עכשיו"
אילון: לפיד?
נתניהו: "כמה..אין לי מגבלה. אמרתי לך, אני לא מחלק תיקים, עוד לא נבחרתי"
ראש הממשלה מתייחס לראשונה לביקורת החריפה שמתח עליו ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין:
נתניהו : ״ אני לא עוסק במחזור של דברים שבאים בדיוק בעיתוי של שבועיים לפני בחירות ומגיעים מכול מיני תסכולים אישיים ומניעים… בכול תולדות ישראל לא התקיימו דיונים כ"כ רציניים על הנושא האיראני עם כול הדרגים המקצועיים, עם סבלנות וניתוחים והחלטות. הובלנו מהלך עולמי נגד איראן… אני לא צריך לענות לו, זה לא רציני… שיחליטו אם אני בשליחות משיחית או פועל ממניעים אישיים. איראן זה סיכון קיומי״.
על הביקורת סביב הופעתה של שרית חדד בכנס פתיחת מערכת הבחירות של הליכוד:
״ אין פה שום הסתבכות. אני שמח שהיא באה להנעים בקולה ולשיר. זה מותר וחוקי לגמרי, היא שרה שם ושרה היטב. התברר ויתברר שזה חוקי לגמרי״
זהו הריאיון המקיף ביותר שנתן נתניהו בקדנציה הנוכחית . יעקב אילון התלווה אליו לתחנות בולטות בחייו ובבגרותו: מוזיאון מגדל דוד בירושלים, בית הוריו והמעון הרשמי של ראש הממשלה .
"בחירות אישיות" הינה סדרה של 5 תכניות ובהן ראיונות אישיים עם המועמדים המרכזיים שירכיבו את הכנסת הבאה. את התכנית הראשונה פתחה יו"ר העבודה שלי יחימוביץ, יו"ר "הבית היהודי" נפתלי בנט, יו"ר "התנועה" ציפי לבני. מחר, יום ראשון ישודר ריאיון עם אריה דרעי, את סדרת התכניות "בחירות אישיות" מלווים סקרים מיוחדים של mako בשיתוף "פאנלס פוליטיקס".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן