תושבי שפירא ובעלי העסקים לעיריית ת"א: תפסיקו להתעלם מאיתנו ותבטלו בהקדם את שביל האופניים המגוחך !

פעילי שכונת שפירא ובעלי העסקים הקטנים ברחוב מסילת ישרים זועמים על עיריית ת"א.
לא זו בלבד שרחוב מסילת ישרים היה מושבת למעלה מחצי שנה בגלל עבודות העירייה, התוצאה שהתקבלה הינה קטסטרופלית עבור הסוחרים והפוכה לחלוטין מרצון התושבים. הערב (ראשון) יערך במקום סיור של פעילי השכונה, הסוחרים וחברת מועצת העיר שרון מלכי. מחר בערב תתקיים בשכונה ישיבה משותפת של התושבים וסוחרי הרחוב על המשך המאבק מול עיריית ת"א. 
להלן מאמר קצר שכתבו בנושא תושבי השכונה וממחיש את התחושות והעמדות המתגבשות:
הנה עוד שקר שעיריית ת"א מוכרת, על חשבון תושבי שכונת שפירא בדרום העיר: שביל "אופניים", בסגנון הלונה-פארק, שלא ישרת אף רוכב אופניים אבל מהווה גזר-דין מוות לעסקים הקטנים של רחוב מסילת ישרים, הלב הפועם של השכונה. תושבי השכונה ביקשו, פעם אחר פעם, שהעירייה תשאיר את החניות על הרחוב המסחרי שלנו, ותעביר את נתיב האופניים למקום ההגיוני עבורו – 200 מטר מערבה, לעבר שדרות הר-ציון, שהן עורק תנועה מרכזי. נתיב אופניים על שדרות הר-ציון יחבר 4 שכונות דרומיות למרכז העיר – בזמן שלאף אחד אין צורך בנתיב אופניים ברחוב שבו ממילא איש לא נוסע מעל 30 קמ"ש.אגב, העירייה יצאה לפרויקט אחרי שנים בהן פעילי השכונה מתחננים לשיפוצים ברחוב – אבל הפעילים והתושבים מעולם לא ביקשו נתיב אופניים דווקא כאן. להיפך: בכל ישיבות "שיתוף-הציבור" (קריצה-קריצה) שביצעה העירייה לקראת הפרויקט, התחננו נציגי התושבים שיעבירו את נתיב האופניים אל שדרות הר-ציון – עורק התנועה המרכזי, שתוחם את השכונה ממערב (בסך הכל 200 מטר מערבה מרחוב מסילת ישרים).
ורק כדי להבהיר לכם סופית את גאונותה של העירייה, נספר שברחוב מסילת ישרים ממילא אף מכונית אינה נוסעת במהירות שעולה על 30 קמ"ש, ככה שאין סיבה אמיתית שרוכב אופניים לא ייסע כאן על הכביש. לא מדובר בציר תנועה מרכזי, אלא ברחוב מסחרי, רחוב של עסקים קטנים, של מספרות ומאפיות וירקנים. העירייה הבטיחה שמתוך כ-70 מקומות חנייה יישארו מחצית אחרי השיפוצים – ועכשיו הם הודיעו שטעו, ויישארו רק 11. ומה עם פריקה וטעינה לעסקים הקטנים? גזר דין מוות, כבר אמרנו?נתיב אופניים על שדרות הר-ציון יהיה הגיוני באמת: זהו עורק תנועה ראשי, ונתיב אופניים לכל אורכו יוכל לחבר 4 שכונות דרומיות אל מרכז העיר – נווה-עופר, קרית-שלום, שפירא ונווה שאנן (ואולי בעצם גם את הקצה הצפוני של חולון אל מרכז ת"א). זהו רחוב סואן, ושם באמת אדם זקוק לנתיב אופניים כדי לא להידרס בידי משאית או אוטובוס. וזהו ציר רחב, ואין שם בעייה למקם את נתיב האופניים בין המדרכה לחניות, על חשבון אחד מנתיבי התנועה. זה אפילו יתרום להפחתת התנועה הסואנת וזיהום האוויר באזור. אבל שעיריית ת"א תבוא לקראת התושבים? ועוד התושבים של שכונה דרומית?? למה מי מת?
כפי שניתן לראות בתמונות, תוצאות עבודות העירייה:
נתיב אופנים שלא נוח לנסיעה נקטע מספר רב של פעמים, רצוף במכשולים ובעצים.
סוחרים מיואשים שאין אפשרות לחנות רכב ולרדת לרכוש משהו במרכולתם.
מדרכות רחבות שלא מנוצלות, כנדרש, ונתיב נסיעה דו סיטרי צר מאד ללא מקום עצירה לתחבורה ציבורית.
אולי בכלל העירייה חשבה על המסתננים, הרי אופניים הן כלי התחבורה הראשי שלהם…
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן