ביום ראשון ב- 9:00 דיון במחוזי ת"א: האם דרוש רישיון מיוחד כדי להציב אוהל ?

ביום ראשון הקרוב בשעה 9:00 ידון בית המשפט המחוזי בתל אביב בעתירתם של חמישה מפעילי המחאה החברתית והאגודה לזכויות האזרח, נגד מדיניות עיריית תל אביב האוסרת על הצבת אוהלים ללא היתר מיוחד. הדיון יתקיים בפני השופטת צילה צפת.

בעתירה, שהוגשה ב- 3 ביולי, דורשים העותרים לפסול את מדיניות עיריית תל אביב האוסרת על הקמת מאהלים ללא קבלת אישור מראש. אמנם, העירייה מוסמכת לפנות מאהל אם הוא גורם למטרד קשה וממושך או מהווה מפגע חמור עד כדי כך, שבאיזון מול חופש הביטוי, יש הצדקה לפנותו, אך אין לה סמכות לעשות זאת רק משום שהמאהל הוקם ללא אישור. מדיניות העירייה, טוענים העותרים, מהווה פגיעה קשה בחופש הביטוי ומבטאת יומרה פסולה של העירייה "למשטר" את גילויי המחאה.

בעתירה מובא סיפורו של אחד העותרים, הפעיל תמיר חג'ג', שביקש להקים מאהל מחאה בכיכר רבין בתל אביב. לאחר שמאהל שהקים פורק על ידי פקחי העירייה, ניסה חג'ג' להשיג אישור להקמה מחדש. לאחר שנשלח מאגף אחד למשנהו, נמסר לו כי עליו להגיש בקשה ולפרט בה את מטרת המאהל, גודלו, מיקומו, ופרק הזמן המבוקש לעמידתו במקום. לאחר שהשיב על פרטים אלה, נדרש להוציא רישיון עסק, אישור משטרה ואישור מכבי האש. על מנת לקבל את אישור המשטרה, נדרש אישור מהנדס בטיחות, בודק חשמל ומד"א, והתחייבות על הצבת שומר במתחם. אישור מכבי האש הצריך הוכחה כי האוהל עומד בדרישות מכון התקנים.

לצד כל הדרישות, העירייה אישרה להציב את המאהל ל- 9 ימים בלבד (ולא 45, כפי שביקש) ואסרה על הכנסת מחצלות ומזרונים ועל לינה במאהל, זאת בניגוד לאוהלים אחרים שהוקמו בעיר, שכללו ציוד רב המשמש לצרכי המגורים של הפעילים במקום.

לדברי עו"ד שרונה אליהו חי מהאגודה לזכויות האזרח, שהגישה את העתירה, "הביורוקרטיה המיותרת שמעמיסה עיריית תל אביב על מפגינים מתבצעת ללא סמכות חוקית ובאופן שפוגע קשות בחופש הביטוי בעיר המרכזית ביותר בארץ. יש מרחק רב בין טיפול במפגעים לבין טרטור אינסופי של מי שרוצים לבטא מחאה חוקית."

לעתירה:
http://www.acri.org.il/he/wp-content/uploads/2012/07/hit6095.pdf

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן