במוצ"ש – ארוע מחאה של תושבי ופעילי שכונת שפירא במתחם "גני שפירא" כנגד פרוייקט "דיור בר השגה" שיזמה העירייה בשכונה

השבוע, יצא לדרכו פרוייקט "גני שפירא" – פרוייקט "דיור בר השגה" שיזמה עיריית ת"א בשכונת שפירא. כפי שכתבנו באתר לפני מספר שבועות, לתושבי שכונת שפירא וועד פעילי השכונה טענות קשות כנגד העירייה בנושא הפרוייקט. בין היתר מתלוננים התושבים הוותיקים של השכונה שהקריטריונים שקבעה העירייה לזכאות אינם ברי השגה עבוד משפחות רבות שמתגוררות בשכונה. כמו כן, לטענתם באישור הפרוייקט חרגה העירייה ממתווה תוכנית האב שאושרה לשכונת שפירא ואישרה הקמת בניינים גבוהים מהנקבע בתוכנית.

במוצאי שבת זו, 1.9, אחר הצהריים ולתוך הערב החל מהשעה 18:30, מתכנסים התושבים והפעילים להביע את מחאתם במתחם המגודר בשכונת שפירא שבו מתעתדת עיריית ת"א-יפו לבנות דיור "בר-השגה" למשפחות מבוססות מחוץ לשכונה, המתחם המגודר בגינת דה-מודינה, מול שבט צופי איתן (סמוך לבית ספר שורשים, גינת דה-מודינה וגינת הכלבים שעתידה להיהרס).

כך כתבו פעילי השכונה בארוע שהוקם לצורך כך בדף הפעילים בפייסבוק:

"בבקשה להביא צבע, הרבה צבע, בתרסיסים, בטושים, בצבעי קיר. כל מה שיש. ולהביא כעס ויצירתיות. כי אם לא נוכל לעצור את הזוועה, נוכל לפחות לבטא את הזעם שלנו מעל גבי גדרות הפח.

ובזמן ש"נקשט" את גדרות הפח המכוערות שהקימה העירייה סביב המתחם המיועד לפרויקט, נדאג גם למסיבת-מחאה, עם מוסיקה ועניינים. מוזמנים להציע כאן הצעות קונקרטיות, איך נוכל לחגוג את הזעם והכעס שלנו."

"אנא, הפיצו את ההודעה הזאת בכל דרך אפשרית. דברו עם השכנים. הביאו חברים מכל רחבי העיר. המאבק הזה הוא לא רק שלנו. זהו מאבק נגד התנהלות דורסנית וכוחנית של הרשויות. זהו מאבק נגד פתרונות פיקטיביים, דיור שהוא "כאילו-בר-השגה", שבפועל מטרתו להביא רווח יחצ"ני זול לראש-עירייה שנתן יד לעליות מחירים מטורפות בכל רחבי העיר; פרויקט שמנסה לעודד מעבר של המעמד הבינוני ממרכז העיר אל שכונות הדרום, ודחיקה של בני הקהילות הוותיקות של השכונות אל מחוץ לעיר; פרויקט שמתעלם מהצרכים ומהרצונות של התושבים הקיימים בשכונות, פרויקט שרואה אותנו כאנשים שקופים."

קישור לארוע בפייסבוק: http://www.facebook.com/events/109782329172469/

לכתבה קודמת שפרסמנו באתר בנושא: https://www.south-tlv.co.il/article3374

למידע נוסף על הפרויקט: http://www.haokets.org/?p=37859

לפירוט מסודר אודות הקריטריונים להשתתפות בפרויקט, וניתוח מלא של הבעייתיות שלו (מעודכן לימים בהם ניסתה העירייה למכור את הדירות באמצעות קבלן במחירים של מיליון שקל ומעלה): http://www.haokets.org/sqf

 

מאמרים וכתבות על עקירת העצים במתחם: http://j14.org.il/articles/27063    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/377/482.html

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן