שוב מערכת המשפט מנהלת את המדינה: בית המשפט אסר על מעצר מסתננים מסודן עד להחלטה אחרת; דיון בעניין ב-30/10

בית המשפט הוציא צו ארעי בעתירת ארגוני השמאל והמסתננים, שהוגשה בשבוע שעבר.

שוב נראה כי מי שמנהל בפועל את המדינה היא מערכת המשפט ולא הרשות הנבחרת או המחוקקת. למרות הצהרותיו של השר אלי ישי ועל אף מיליוני השקלים והעבודה הרבה אשר הושקעו בהקמת מתקני השהיה למסתננים בדרום המדינה החליטה היום שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, נאוה בן אור, להוציא צו ארעי האוסר על מעצר מסתננים מסודן עד להחלטה אחרת. דיון בעניין נקבע ליום 30.10.2012.

השופטת בר אור

בסוף אוגוסט השנה, הודיע שר הפנים אלי ישי, כי בכוונתו להתחיל במעצר מסתננים מסודן החל מיום 15.10.2012. – לחצו כאן לכתבה.

כפי דיווחנו באתר, ב-3.10.2012 עתרו לבית המשפט המחוזי בירושלים מספר מסתננים סודן, יחד עם ארגוני שמאל, בדרישה לאסור על שר הפנים לעצור ולהכניס למעצר את המסתננים מסודן. לצד העתירה הוגשה גם בקשה לצו ביניים שימנע את מעצר המסתננים עד להכרעה בבית המשפט.

כעת, כאמור, החליט בית המשפט להיענות לבקשה לצו ביניים. במקביל, בימים האחרונים פורסם כי סוגיית המעצרים נבחנת גם במשרד המשפטים.

השר ישי הגיב הערב על החלטת ביהמ"ש בדבר נתינת צו זמני לכליאת מסתנני סודן ולדבריו הוא מצר על ההחלטה.

לטענתו החלטה זו מעכבת מלפתור אחת ולתמיד את בעיית ההסתננות לישראל. הוא עדיין מקווה כי שופטי בית המשפט יתירו בסופו של דבר את הרחקתם של כל המסתננים השוהים בניגוד לחוק ברחובות ישראל, אל מתקני שהייה כתחנות ביניים בדרך חזרה למולדתם. בתוך כך השר קרא לארגוני ״זכויות האדם״ לפעול בראש ובראשונה לטובת אזרחי המדינה בבחינת ״עניי עירך קודמים״.

בין היתר אמר השר ישי בראיונות לאחרונה בנושא : "דאגתי לתושבי הארץ ועתידה גוברת על דאגתי למסתננים. על המסתננים שבדרך ועל אלו שכבר כאן לדעת כי במידה ולא ישכילו לעזוב מרצון ימצאו עצמם כאן בדרכם החוצה. אמשיך למלא את תפקידי בנחישות מתוך דאגה ואחריות למדינה ואזרחיה"

בתוך כך ביקר שר הפנים אלי ישי במתקן המעצר בדרום והתראיין לכלי התקשורת – לחצו כאן לכתבה.

ומה עם חייהם של תושבי דרום תל אביב, האם אין להם זכות לחיות בשלווה ובבטחה ?

(תמונות מהפגנת התושבים מלפני מספר שבועות)


Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן