ח"כ מירי רגב, יו"ר וועדת הפנים: "מדינה חייבת לדאוג לאינטרסים הלאומיים שלה ולמנוע כניסת מסתננים"

ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ מירי רגב, דנה היום בתזכיר חוק של משרד הפנים, בו מוצעים מספר מתווים לטיפול בבעיית המסתננים.

תזכיר החוק נכתב, בין השאר, עקב פסיקת בג"צ שביטלה את האפשרות להחזיק מסתנן במשמורת לתקופה של עד שלוש שנים, בשל העובדה שאפשרות זו אינה מידתית וסותרת יסוד החירות הקבוע בחוק כבוד אדם וחירותו. כעת, מוצע בתזכיר החוק כי יהיה ניתן להחזיק מסתנן במשמורת עד תקופה של שנה. כמו כן הוצע בתזכיר כי יוקם מרכז השהייה למסתננים שבו יזכו המסתננים למקום לינה, מזון ושירותים רפואיים. מרכז השהייה יהיה מתקן פתוח במהלך שעות היום אך ייאסר על המסתננים לעבוד ויוצע להם לעזוב את הארץ מרצון. המתקן מתוכנן להכיל עד 2300 איש וניתן יהיה להעביר אליו גם מסתננים השוהים כעת במרכז הארץ ללא אישורי שהייה.

מר שלמה מסלאווי, חבר מועצת העיר ת"א ופעיל שכונות דרום ת"א, אמר כי מתקן השהייה אינו מהווה פתרון אמתי לבעיית ההסתננות שכן קיימים בארץ כ- 60,000 מסתננים בלתי חוקיים אך יהיה מקום אך ורק לשהיית 2300 איש. מר עובד חוגי, פעיל משכונות דרום ת"א הביע ביקורת חריפה על התנהלות המדינה בסוגיית המסתננים ואמר כי "במשמרת של רה"מ הנוכחי קמה מדינת דרום ת"א".

ועד פעולה דרום תל אביב ותושבים בועדת הפנים בכנסת

בהמשך דנה ח"כ מירי רגב ביוזמת היועץ המשפטי לממשלה לאכוף ביתר שאת את חוק רישוי עסקים על עסקים בלתי חוקיים של מסתננים בדרום ת"א.

ח"כ איילת שקד וח"כ מוטי יוגב בירכו על תזכיר החוק. ח"כ יוגב הדגיש כי עדיין חסרים מספר אלמנטים בטיפול בבעיית ההסתננות. הוא הדגיש כי המדינה חייבת לנהל רישום מדויק של המסתננים ואמר גם כי סדרי העדיפות בהעברת מסתננים למתקן השהיה צריך להיבחן בעיקר על פי מידת האלימות. כלומר יש להעביר למתקן שהייה את המסתננים היותר אלימים.

בתום הדיון אמרה ח"כ רגב כי "המדינה חייבת לדאוג לאינטרסים הלאומיים שלה". עם זאת הדגישה כי הפתרון של מרכז שהייה אינו פתרון אופטימלי, שכן המתקן לא יספיק לכל מהגרי העבודה. היא ביקשה גם שעיריית ת"א תדווח במדויק על אכיפת חוק רישוי עסקים. היא אמרה כי הוועדה תדון בעתיד באפשרות לפזר את אוכלוסיית המהגרים כמו גם באמצעים לאכיפת איסור נהיגה ללא רישיון על המסתננים.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן