הממשלה אישרה ביצוע תכנית משולבת ליציאת המסתננים ממדינת ישראל

בישיבת הממשלה אמש (3/1) אושרה תכנית לעידוד יציאת המסתננים מישראל למדינות שלישיות. במסגרת התכנית יתוגברו יחידות האכיפה של רשות האוכלוסין וההגירה. בנוסף, אושר המתווה לעידוד יציאת המסתננים מרצון, תמורת מענק כספי בסך 3,500 דולר.

מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח הישיבה:

"כל מדינה חייבת לשמור על גבולותיה. שמירה על הגבולות מפני הסתננות בלי חוקית זו גם זכות וגם חובת יסוד של מדינה ריבונית.

אנחנו מביאים היום תוכנית לממשלה להוצאת המסתננים הבלתי חוקיים, והתוכנית הזאת תצא לדרך היום.

לצורך זה עשינו שתי פעולות טובות. הפעולה הראשונה היא הקמת הגדרות, המכשול, מפני הסתננות מאסיבית לארץ מאפריקה. הגדר הזאת שהוקמה בגבולנו עם סיני, מנעה כניסה להערכתי של מאות אלפי מסתננים, שהגיעו למקומות אחרים, אבל לא הגיעו לישראל. הורדנו באמצעות המאמץ הכביר הזה את ההסתננות הבלתי חוקית בישראל לאפס.

עכשיו יש משימה שנייה. המשימה השנייה היא להוציא את המסתננים הבלתי חוקיים שחדרו לישראל באופן בלתי חוקי לפני הקמת המכשול. היה מדובר בכ-60 אלף איש, הוצאנו כ-20 אלף, ועכשיו המשימה היא להוציא את היתרה. השנה אנחנו הוצאנו כ-4,000 והמאמץ הגדול להוציא באופן משמעותי את רוב אלה שנשארו, שהם שוהים ומסתננים בלתי חוקיים בישראל".

לטובת יישום המתווה אושרה הקצאת 180 תקני כוח אדם לרשות האוכלוסין וההגירה, ועד 150 מיליון ₪ לשנה לתימרוץ יציאת המסתננים מהארץ.

התכנית גובשה בהמשך לפסק דין בית המשפט העליון בנושא, וקביעתו כי יש לדחות את הטענות כאילו המדינה השלישית אינה מקום בטוח עבור המסתננים היוצאים מישראל. במקביל תיפסק הפעלת מתקן "חולות". התקציבים ותקני כוח האדם שהוקצו להפעלת המתקן יממנו את יישום תכנית היציאה מרצון. יודגש כי הסכום המושקע ביישום המתווה נמוך משמעותית מעלות המשך שהייתם של המסתננים בישראל.

מסתננים שיבחרו בהליך היציאה מרצון יקבלו מענק כספי בסך 3,500 דולר, זאת בנוסף למימון הטיסה והסדרת מסמכי הנסיעה. הסדר זה יהיה בתוקף עד סוף חודש מרס 2018. מסתננים שיבחרו לא לצאת מישראל – יכנסו למשמורת.

המענק הכספי יאפשר למסתננים היוצאים מהארץ להתחיל חיים חדשים בכבוד במדינה אחרת. בנוסף, ההסדרים עם המדינות השלישיות מבוססים על התחייבות לתת למסתננים אישורי שהייה המאפשרים עבודה ופתיחת עסק.

כיום נמצאים כ-42,000 מסתננים בארץ, רובם המוחלט מסודן ואריתריאה.

בעקבות הקמת הגדר נבלמה לחלוטין כניסת המסתננים לישראל. בשנת 2017 לא נכנסו כלל מסתננים לשטח המדינה.

במהלך שנת 2017 יצאו מרצון למעלה מ-4,000 מסתננים, ובסה"כ עד היום יצאו מישראל כ 20,000 מסתננים.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן