'גם דרום ת"א רוצה עצמאות' – במוצ"ש צעדת דגלים של התושבים; בינתיים מפלס האלימות מטפס

'צעדת דגלים – מהתקווה לנווה-שאנן' זהו שמו של הארוע ברשת החברתית במסגרתו ישובו במוצ"ש הקרובה פעילי שכונות דרום ת"א ותומכיהם מרחבי הארץ למחות על המצב המתדרדר של הביטחון האישי בשכונות דרום העיר בשבועות האחרונים.

נראה כי ביטול מתווה הגירוש העלה לאחרונה בכמה רמות את מפלס האלימות בשכונות דרום העיר לכזה שזמן רב לא נצפה ולא דווח על ידי התושבים. תמונות של ארועי אלימות, קטעי וידאו, ודיווחים רבים של תושבים ברשתות החברתיות כולם יחד מציגים תמונה די עגומה של המתרחש בשכונות.

"עושה רושם שהמסתננים הרימו את הראש ולא באמת סופרים כבר אף אחד" תיארה בפנינו אחת מתושביה הותיקים של שכונת נווה-שאנן, "עכשיו כשמתקן חולות סגור ואין באמת לאן לקחת אותם מכאן אז הבטחון שלהם מרקיע שחקים", סיכמה.

שיאו של מפלס האלימות החדש נצפה בסוף השבוע האחרון במסגרת מה שאמור היה להיות 'יום העצמאות של אריתריאה'. סופ"ש אלים שכזה שאף תועד במצלמות התושבים לא זכור כבר שנים בשכונות דרום העיר.

אור שרון תושב דרום ת"א העלה אף פוסט סיכום משלו תחת הכותרת "חודש של טרור בדרום תל אביב. האלימות שוברת שיאים", במסגרתו הוא סקר את שהתרחש בשבועות האחרונים בדרומה של העיר הגדולה בישראל.

בסיומו של הפוסט כתב שרון:

"חשוב לציין שזה דפוס שחוזר על עצמו יום יום חודש חודש. הפוסט הזה הוא רק תמצית. בלי קשר לאירועי האלימות, אין יום בו לא פועלות חאמרות בלתי חוקיות שממררות את חיי התושבים לילה לילה עם מוזיקה, אלכוהול והפרות סדר. החודש נסגרו רק 2 חאמרות לא חוקיות מתוך עשרות הפועלות. מעניין כמה נפתחו?

וזו בדיוק הסיבה בגללה אנחנו צריכים אתכם איתנו במוצ״ש הקרוב. כי כבר נמאס, זה עובר כל גבול. תפסו דגל ובואו לצעוד איתנו במוצ״ש. איוונט בתגובה הראשונה."

וקישר לדף הארוע בפייסבוק.

מקבץ תמונות אותן שיתף אור שרון במסגרת הפוסט

כך כתבו מארגני הצעדה בדף הארוע:

"20:30 תחילת התכנסות. 21:30 תחילת הצעדה.

מטה המאבק של תושבי דרום תל אביב קורא לכם להצטרף אלינו במוצ״ש הקרוב לצעדת דגלים, שתצא משכונת התקווה ותסתיים בנווה שאנן. כי אחרי עשר שנים של כיבוש זר הגיע באמת הזמן שהממשלה, רשויות החוק, בג״ץ, התקשורת, מתנגדי הגירוש והמסתננים יבינו אחת ולתמיד שלעולם לא נוותר על הבית. אנחנו ישראלים וזה הדגל שלנו. כחול לבן.

עם צאת השבת נחכה לכם באצ״ל פינת ההגנה. שם נתכנס, נסביר למה קרסה תוכנית הגירוש, למה מתווה האו״ם הוא עבודה בעיניים, ולמה אנחנו ממשיכים להאמין בניצחון. בשעה 21.30 נניף דגלים ונצא לצעדה לאורך התוואי שחוצה את עוטף תחנה מרכזית.

קחו דגל, צאו מהבית ובואו. הגיע הזמן להפגין את כוחנו גם ברחובות".

שפי פז שיתפה השבוע את אחד התיעודים המטרידים ביותר של מה שהתחולל בסופ"ש האחרון ואשר חייב להדיר שינה מעינינו.

יש לציין כי למרות פרסום הוידאו המטלטל אף גורם רישמי של מדינת ישראל, רשויות החוק, או הרשות המקומית, לא הביעו את דעתם ולא נקטו עמדה, כאילו לא היה דבר. בנוסף לכך גם כלי התקשורת המובילים בארץ בחרו להתעלם ולא לחשוף את שהתרחש.

"האריתראים ״חגגו״ אמש את ״יום העצמאות״ באינספור תגרות אלימות שגלשו משכונה לשכונה. חבורות של גברים מתודלקים. אבני מרצפות מתעופפות באוויר. בקבוקים מתרסקים על מדרכות. ניידות טסות מאירוע לאירוע. צי קטנועים של איחוד ההצלה. אמבולנסים מפנים פצועים. לצד האירועים מתגודדים שכנים המומים. עד שהמשטרה מגיעה, הכנופיות מתפזרות ומתקבצות שוב בזירה אחרת. אנחנו רואים פצועים מפונים באמבולנסים. אנחנו לא רואים מעצרים. סרט מלחמה בעוטף תחנה מרכזית.

קשה מאוד לצלם קטטות בזמן אמיתי. הן מתלקחות בפתאומיות ומסתיימות בפתאומיות. לרוב אנחנו מגיעים לשטח בעקבות הניידות והאמבולנסים. אבל הלילה היו גם שכנים שצילמו מהמרפסת.", כך רשמה פז בדף התיעוד ברשת היו-טיוב.

מצורף הסרטון שבהחלט אמור להדליק נורה אדומה בכל הקשור להפקרות המתרחשת בלב ליבה של העיר המרכזית במדינת ישראל:

.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן