בקרוב בתל אביב: משטרת בעלי חיים

בימים אלה עוברים כ-30 מתנדבים ממרחב יפתח במשטרת תל אביב הכשרה מקצועית ומשטרתית, על מנת לשמש כמתנדבי משטרה שייעודם אכיפת חוק צער בעלי חיים. הקמת היחידה נעשית בשיתוף פעולה עם עמותת משמר בעלי החיים, הפועלת בשנים האחרונות בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל.

עם סיום ההכשרה, בתחילת חודש ספטמבר 2013, יטפלו השוטרים-מתנדבים במקרי התעללות והזנחת בעלי חיים ועבירות על חוק צער בעלי חיים בתל אביב-יפו. פעילות היחידה הינה פיילוט ארצי שיורחב בהמשך לכל הארץ. הכשרת המתנדבים כוללת קורס בשיטור מטעם משטרת ישראל, המעניק למתנדבים סמכויות שיטור לכל דבר ועניין. בנוסף לכך עוברים השוטרים המתנדבים קורס של העמותה בתחום בעלי חיים, המעניק להם את הידע המקצועי הדרוש על מנת לפעול בתחום.

עם תחילת עבודתה של היחידה, כל דיווח שיגיע לעמותה או למשטרת תל אביב שעניינו הפרת חוק צער בעלי חיים, יופנה לטיפול משטרתי במסגרת יחידת המתנדבים. בנוסף לפעילות בשטח, יקיימו מתנדבי היחידה במסגרת הפעילות המשטרתית פעילות הסברתית בבתי ספר יסודיים ובחטיבות הביניים. בפעילות זו ייחשפו התלמידים ליחידה ולפועלה ויילמדו על חשיבות כיבוד זכויות בעלי החיים.

לאור ריבוי מקרי ההתעללות בבעלי חיים בשנים האחרונות, והמודעות הגוברת של הציבור לכך, הבינה משטרת ישראל, בעידוד המשרד לביטחון פנים, את הצורך והחשיבות שבהגברת האכיפה בתחום. בשנת 2012 אף הכירה המשטרה ביחידה וכתבה נוהל רשמי להפעלתה. הקמת היחידה החדשה התבססה על הניסיון הנצבר של העמותה בהקמת יחידה להגנה על בעלי חיים במרחב השרון, ולאור הצלחת פעילותה בשנים האחרונות.

המידע והתמונה באדיבות אתר המשטרה ודף הפייסבוק הרישמי.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן