מועצת העיר תל אביב-יפו: נחתם הסכם קואליציוני בין סיעת "תל אביב 1" לסיעות "רוב העיר" ו"דרום העיר"

סיעתו של רון חולדאי " תל אביב 1 " חתמה הערב על הסכם קואליציוני משותף עם סיעות "רוב העיר (הצעירים)" ו-"דרום העיר". ההסכם הוא הסכם ראשון במועצת העיר ה-20 של העיר תל אביב-יפו ובימים הקרובים ייחתמו ככל הנראה הסכמים נוספים עם הסיעות הנוספות שמרכיבות את מועצת העיר.

כפי שדיווחנו לראשונה באתר, ההסכם שנחתם היום כולל חלק ייחודי הנוגע לדרומה של העיר אשר נכנס כתוצאה משיתוף הפעולה המקדים בין סיעות "דרום העיר" ו-"רוב העיר".

תחת סעיף דרום העיר נכתבו בהסכם הסעיפים הבאים:

"הצדדים מסכימים לשתף פעולה על מנת להמשיך בקידום ופיתוח  דרום העיר ויפו מתוך הבנה משותפת בצרכים המיוחדים הקיימים באזור. הנהלת העירייה  תפעל להסמיך  גוף עירוני שיעסוק בקידום דרום העיר ויעסוק בתיאום וקישור בין כלל הגורמים העירוניים הרלוונטיים לסוגיית המצוקה בשכונות הדרום, על מנת לסייע בפתרונות לבעיות הבוערות."

"הנהלת העירייה תפעל להגברת הביטחון האישי ולמיקוד פעילות הסיירת העירונית ו/או השיטור העירוני בשכונות הדרום על מנת לתגבר את אכיפת הסדר הציבורי ברחובות ובגינות הציבוריות."

"הנהלת העירייה תמשיך בתוכניות לשיפור משמעותי במראה השכונות בדרום העיר, תמשיך להקצות משאבים מוגדלים לשכונות לשיקום התשתיות בהן חיה כעת אוכלוסייה גדולה בהרבה מהמתוכנן. כולל בין היתר: תיקון תשתיות מים וחשמל, שיפוץ רחובות, מדרכות וכבישים, תאורה איכותית, עידוד צמחיה וגינון, הוספת שטחים ירוקים, הגברת הניקיון וכיו"ב. העירייה תמשיך לבחון דרכים להקטנת המפגעים בסביבת התחנה המרכזית החדשה."

"בתוך כך תמשיך לקדם הנהלת העירייה הפעלת תוכנית לטיפול בנשים במעגל הזנות, חסרי דיור, ומכורים לסמים."

סעיפים נוספים בהם זכתה דרום העיר לאיזכור ספציפי ומיקוד נגעו לנושאי החינוך ומוסדות החינוך, הדיור וההתחדשות העירונית.

בסיעת "דרום העיר" אשר הביעה לאורך קמפיין הבחירות חוסר שביעות רצון מופגן מתפקודו של ראש העיר חולדאי בכל הקשור בשכונות דרום העיר, קיבלו הערב את ההחלטה להצטרף לקואליציה ברגשות מעורבים ומתוך תחושה כי שיתוף פעולה כנה מצידו של ראש העיר בכל הקשור לקידום וטיפול בבעיות הבוערות בדרומה של תל אביב הוא זה שיקבע לאורך הזמן אם הסיעה תישאר חברה בקואליציה או לא.

לדברי חברי הסיעה בסופו של יום, המבחן האמיתי יהיה "מבחן התוצאה" וימים יגידו אם ההחלטה להיות חלק מהקואליציה הייתה נכונה והשיגה תוצאות למען ציבור תושבי דרום העיר ואם לאו.

נציגי הסיעה צפויים לכהן במספר וועדות העירייה ביניהן: ועדת המשנה לתכנון ובניה, ועדת בטחון וועדה מיוחדת לנושא דרום העיר וסוגיית הזרים.

חותמים הסכם - ראש העירייה רון חולדאי, חברי סיעת "ת"א 1" דורון ספיר וליאור שפירא וחברי סיעות רוב העיר ודרום העיר- אסף זמיר, יניב וייצמן, אלון סולר, מירב בן ארי, יהונתן וינקלר וחיים גורן.

כך פורסם הערב בדף הפייסבוק של סיעת "דרום העיר":

"היום בצהריים חתמנו – יחד עם סיעת רוב העיר (הצעירים) – על הסכם קואליציוני עם ראש העיר רון חולדאי.

לא היה קל, אבל בסך הכל אנחנו מרוצים, כי עם המנדט היחיד והכוח המוגבל שניתן לנו הצלחנו לבסס לעצמנו מקום מכובד עם יכולת השפעה ובסיס טוב לעבודה. כמובן, מה שניתן לנו כרגע הוא רק קצה חוט, ועכשיו חובת ההוכחה היא עלינו, החובה להוכיח שאנחנו נמשוך את החוט הזה מספיק חזק כדי לייצר עוד כוח, כדי לחולל את השינוי שאנחנו מצפים לו כל כך וראויים לו. עכשיו נתחיל לבחון את ההנחה, שהניעה אותנו לצאת למסע הבחירות, ההנחה שמתוך המערכת ובחבירה לסיעה חזקה נצליח לקדם את החזון שלנו.

זיהינו בעירייה נכונות ורצון להתמודד עם הבעיות הקשות של הדרום. הנהלת העירייה הסכימה לפעול להקמת גוף עירוני שעניינו קידום דרום העיר והוא יעסוק בתיאום ובקישור בין כלל הגורמים העירוניים הרלוונטיים לסוגיית המצוקה בשכונות הדרום. אנחנו נהיה חלק מהגוף הזה. מי שמכיר אותנו יודע שאנחנו לא נשקוט ולא נושתק. אנחנו מתחייבים כאן לעבוד קשה למען שכונות הדרום, בתוך המועצה ומחוצה לה, במישור המוניציפאלי ובמישור הארצי."

ראש העיר חולדאי רשם אף הוא את תגובתו לחתימת ההסכם בדף האישי שלו, ובה נכתב:

"חתמתי הבוקר על הסכם קואליציוני ראשון למועצת העיר של תל אביב-יפו בין סיעת "תל אביב 1", בראשותי, לסיעות "רוב העיר" ו"דרום העיר".

במסגרת ההסכם הוחלט על שיתוף פעולה בנושא חינוך, דיור- בדגש על דיור בר השגה, פיתוח וקידום דרום העיר, צעירים, ספורט, תרבות ואמנות, עסקים חיי לילה, הקהילה הגאה, סביבה ובעלי חיים וכן בנושא התחבורה הציבורית.

הוסכם כי הסיעות ישתלבו בהנהלת העירייה ולנציגיה יינתנו תפקידים של מ"מ ראש העירייה ואחריות על תחומיי חינוך, ספורט, תיירות וקידום נוער וכן תפקיד יועץ ראש העירייה לקידום צעירים בדרום העיר.

כמו כן יינתנו לנציגי הסיעות תפקידי יושבי ראש של ועדות החינוך, הספורט, רישוי עסקים, תיירות וביטחון ונציגיהם יהיו חברים בוועדות מרכזיות כדוגמת כספים, הנהלה, נכסים וכו'.

אני בטוח כי התשתית שהונחה ב-5 השנים האחרונות תשמש כר פורה להמשך הפעולה המשותפת במועצה בשנים הבאות ולקידום הנושאים החשובים לעיר ולרווחת תושביה. חברי המועצה מסיעות רוב העיר ודרום העיר הינם אנשים צעירים עם הרבה מוטיבציה לעשות למען הציבור והעיר ואני בטוח כי השותפות עימם במועצת העיר תניב פירות והישגים רבים."

גם בסיעת "רוב העיר" בירכו הערב על החתימה ופרסמו את הפוסט הבא:

"שמחים לבשר על חתימת הסכם קואליציוני לאחר שבועיים של משא ומתן. מעבר לתחום הספורט, גאווה ורישוי עסקים, נטפל גם בתיק החינוך ותחום הנוער. הישג משמעותי לצד הטיפול בדרום והמעורבות בכל נושא חשוב ובכל בקשה שלכם (למעט ביטול דוחות חנייה, רחפות אישיות וסיפוח הרצליה…). יחד עם סיעת דרום העיר נעבוד קשה למענכם ולמען תל אביב, כדי להפוך אותה לטובה עוד יותר. שוב תודה על הכח שנתתם לנו, יש צעירים בעירייה!"

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן