"תספורות" להכנסות

במבצע ביקורות בתל אביב נתפסו מעצבי שיער שלא רשמו הכנסות

למספרה ידועה בתל אביב נכנסו שתי עלמות חן, האחת הסתפרה והשנייה עשתה פן, השתיים שילמו במזומן ועזבו את המקום. לאחר מספר דקות הגיעו למקום מבקרי מס הכנסה וביקשו לראות את רישום הכספים ששילמו הבחורות, אולם לכספים לא נמצא כל תיעוד בספרי העסק. אגב, זו לא היתה המספרה היחידה בה נמצא במהלך יום הביקורת כי לא נרשמו הכנסות בספרים.

בשבוע האחרון ערך משרד מס הכנסה תל אביב 1 מבצע ביקורות, במהלכו נבדקו 144 עסקים. מטרות המבצע היו להגביר את האכיפה, לבדוק את רישום ההכנסות ואת הציות לדיני המס. 17% מבעלי העסקים שנבדקו נתפסו באי רישום הכנסות.

ברשותו של מעצב פנים נמצאו 9 צ'קים בסך של כ- 60,000 ₪, חלקם דחויים וחלקם לאחר מועד פירעונם, ולצ'קים – לא נמצא כל תיעוד בספרי העסק. עוד נתפסו שתי קוסמטיקאיות, המנהלות את העסקים שלהן כשנה וזאת ללא פתיחת תיק ברשות וללא שניהלו ספרים. בעל עסק לשירותי תרגום לא רשם הכנסות שהתקבלו משלושה לקוחות בסך של כ- 4,600 ₪ ושלושה בעלי מסעדות בעיר לא רשמו את קניות הביקורת שנערכו במסעדות שלהם.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן