הנהלת עיריית תל אביב-יפו אישרה הצעה לתיקון חוק עזר עירוני בנושא פתיחת חנויות בשבת

הצעה לתיקון חוק העזר העירוני בנושא פתיחתן וסגירתן של חנויות בשבת, אושרה היום על ידי הנהלת העירייה ותובא לאישורה של מועצת העיר תל אביב-יפו בחודש הקרוב.

ההצעה לתיקון אשר גובשה בעקבות פסיקת בית המשפט העליון ביוני 2013, נועדה להתאים את החוק שחוקק לפני למעלה משלושה עשורים, למציאות החיים בעיר תל אביב-יפו כיום וכך לשמר את האיזון בין צרכי תושבי העיר וצביונה של השבת, תוך שמירה על אופייה של העיר כעיר חופשית.

התיקון לחוק העזר מגדיר רשימה של הרחובות הראשיים בהם תותר פעילותם של מספר מוגבל של מרכולים (כולל קיוסקים) בשבתות ובחגים. ברחובות אלו תוגדר מכסה של עסקים להם יינתן אישור אשר יוגבל בזמן (כ-5 שנים) וכן יוגדר גודל מקסימלי של חנויות.

בנוסף, קובע החוק שלושה אזורי פנאי ותיירות ברחבי העיר (נמל תל אביב ומגרשי התערוכה הישנים, מתחם התחנה ונמל יפו) בהם מותרת פעילותן של חנויות נוספות.

הצעת התיקון לחוק אושרה היום על ידי הנהלת העירייה ותובא לאישור מועצת העיר תל אביב-יפו במהלך החודש הקרוב. לאחר אישור המועצה ידרוש התיקון את אישור משרד הפנים.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "בית המשפט העליון שלח אותנו לתהליך מורכב של בחינה מחודשת של חוק העזר העירוני, אשר נחקק לפני 34 שנים, לשם התאמתו למציאות החיים בתל אביב-יפו של היום, עיר השומרת מצד אחד על הערך הסוציאלי של יום המנוחה במדינת היהודים ורוב רובה של הפעילות המסחרית אינה מתקיימת בשבת ומן הצד השני מאפשרת לכל אחת ואחד להנות כרצונו מהשבת ומציעה מגוון של פעילויות תרבות, בילוי ופנאי, כאשר חשוב לזכור כי לתושבים המתגוררים בדירות קטנות חנויות המזון הן לעיתים המזווה. האיזון העדין הזה שאותו אנו מנסים לעגן בחוק העזר מבטא יותר מכל את הרוח ה"תל-אביבית" הסובלנית הפועמת בעיר מימי דיזנגוף וביאליק – עיר המאפשרת לכל אחד לחיות את אורח חייו ולבטא את עצמו כרצונו ואשר מממשת הלכה למעשה את חזונו של הרצל למדינת היהודים החופשית".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן