מועצת העיר אישרה הערב (ב') את צו הארנונה לשנת 2016

גם השנה תגיש העירייה בקשה לשרי הפנים והאוצר להפחתת תעריף הארנונה לאולפני הקלטות וחדרי עבודה של אמנים בתחום הצילום והוידאו-ארט, לאחר שהדבר לא אושר בשנה שעברה * לא יועלה תעריף הארנונה מעבר לעדכון המחויב בחוק * תשלום הארנונה לדירות בתל־אביב-יפו בין הנמוכים בקרב הרשויות בישראל

מועצת העיר תל אביב-יפו אישרה הערב (ב') את צו הארנונה לשנת 2016.

במסגרת הצו אישרה העירייה, שוב כפי שאושר בשנת 2014, תעריף חדש לאולפני הקלטות והפחתה בתעריף חדרי עבודה של אמנים בתחום הצילום והווידאו ארט. זאת לאחר ששינוי הסיווג וההפחתה אושרו בעירייה כבר בשנת 2014.  ההפחתה בתעריף לאולפני הקלטות אושרה באופן חלקי ואילו ההפחתה בתעריף חדרי עבודה של אמנים בתחום הצילום והוידאו-ארט לא אושר כלל.

יש לזכור כי צווי הארנונה מוקפאים משנות ה-80, כך שהיכולת של העירייה לשנותם לא גדולה ודורשת את אישור שרי הפנים והאוצר. עם זאת, העירייה מנסה לעשות כמה שינויים על מנת להקל על האמנים- הכנסת סוגי אמנים נוספים לתעריף מוזל והפחתת תעריף הארנונה לאולפני ההקלטות.

למרבה הצער שרי הפנים והאוצר התערבו בהחלטת מועצת העירייה ודחו את בקשת העירייה להפחתה בתעריף חדרי עבודה אל אמנים בתחום הצילום והווידאו-ארט ושינו את התעריף שנקבע לאולפני הקלטות, כך שההפחתה בתעריף הייתה קטנה יותר.

במסגרת אישור צו הארנונה לשנת 2016 בכוונת העירייה להגיש שוב את השינויים המוצעים ובכך להקל על האמנים והמוזיקאים – ואנו מקווים כי הפעם משרדי הפנים והאוצר יאשרו זאת.

בנוסף, תעריפי הארנונה יעודכנו כמחויב על פי חוק, בשיעור של 1.27%.

יצויין כי בשנת 2013, תשלום הארנונה למגורים בעיר (תעריף משוקלל) היה הנמוך ביותר מבין 9 הערים הגדולות ועמד בממוצע על 45.95 ₪ למ"ר.  

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן