שרת המשפטים איילת שקד וחברי סיעתה סיירו היום בשכונת גבעת עמל

שרת המשפטים איילת שקד, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם ומנכ"ל מפלגת הבית היהודי מר ניר אורבך סיירו היום בשכונת גבעת עמל בתל אביב 

שרת המשפטים איילת שקד: " אי אכיפת ההסכמים שנעשו בעבר יצרו שחיקה בלתי הפיכה בזכויותיהם של התושבים ". ח"כ שולי מועלם: "הצעת החוק תוגש בימים הקרובים לוועדת השרים"

שרת המשפטים איילת שקד, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם ומנכ"ל מפלגת הבית היהודי מר ניר אורבך סיירו היום אחה"צ בשכונת גבעת עמל במסגרת סיור שארגן פורום נשים של הבית היהודי ובהשתתפותם של פעילי הפורומים השונים.

הסיור נערך במטרה להכיר לפעילי המפלגה את קורות האזור ולתת רוח גבית למצוקתם של תושבי גבעת עמל.

רקע: תושבי גבעת עמל נשלחו על ידי מוסדות המדינה להתיישב באזור בזמן מלחמת השחרור לצרכי הגנה על המקום. מעמדן של המשפחות על הקרקע מעולם לא הוסדר. הבטחתו של ראש הממשלה דאז, דוד בן גוריון, הייתה כי תושבי גבעת עמל יזכו למגורי קבע בתל אביב, הבטחה שלא מומשה מעולם.

התושבים טוענים כי על אף שניסו לקנות את זכותם על הקרקע בשנות ה-50 הוסתרה מהם העובדה כי על המדינה חלה החובה להציע להם לקנות את הנכס בזכות ראשונים.

בהמשך נמכרה הקרקע על תושביה על ידי מנהל מקרקעי ישראל בשנת 61, ללא ידיעת התושבים. הובטח לתושבי המקום כי הקרקע נמכרה וכי עליה יקום שיכון שיכלול דיור חלופי ראוי לתושבי המקום. הקונה לא עמד בתנאי החוזה אך המדינה לא ביטלה את החוזה ולמעשה לא החזירה לעצמה את השליטה במקום. מאז עוברות הזכויות לידיים פרטיות של יזמים.

 עם השנים התחילו תושבי גבעת עמל להתמודד עם תביעות חוזרות ונשנות מצד החברות הפרטיות המחזיקות בקרקע יחד עם מנהל מקרקעי ישראל ועיריית תל אביב, שטענו פעם אחר פעם בתוקף כי התושבים  הם פולשים חסרי זכויות.

כיום מחזיקים בקרקע שלושה יזמים: תשובה, כוזהינוף ואברמוביץ. פינויים מתוקשרים נעשו. חלק מן המשפחות איבדו את ביתם ללא חלופה. תביעות מוגשות נגד משפחות המסרבות להתפנות.

שרת המשפטים איילת שקד פועלת בשלוש השנים האחרונות בצמידות לתושבי שכונת גבעת עמל במטרה לסייע להם ואף הובילה בכנסת שעברה יחד עם ח"כ דב חנין את המאבק למען תושבי גבעת עמל.

שרת המשפטים איילת שקד: "לא נתן למדינה להפקיר את תושבי גבעת עמל. המגן של אתמול לא יהיה שק החבטות של היום. אי אכיפת ההסכמים שנעשו בעבר יצרו שחיקה בלתי הפיכה בזכויותיהם של התושבים. על המדינה לדאוג בהליך חקיקה להסכם פיצוי קולקטיבי הוגן, לסיים סאגה מצערת של שנים של סבל לתושבי שכונת עמל ולאפשר להם לחיות חיים הגונים".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם: "יש לתקן את העוול שנמשך עשרות שנים מצד המדינה, הרשויות ובעלי הון. לא סביר שאדם יפונה מביתו ללא קבלת פיצוי הולם ודיור ראוי. אותם טייקונים קרוצים לגרוף רווחים על גבי הדיירים יכלו לנהוג באנושיות מינימלית. הצעת החוק תוגש בימים הקרובים לוועדת השרים לענייני חקיקה".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן