פרס החינוך הארצי יוענק לבית הספר עירוני ט' בתל-אביב-יפו

בית הספר "עירוני ט", זכה בפרס החינוך הארצי, פרס יוקרתי הניתן על ידי משרד החינוך 

ועדת פרס החינוך הארצית של משרד החינוך עדכנה את מינהל החינוך של עיריית תל-אביב-יפו, כי בית הספר "עירוני ט'", זכה בפרס החינוך הארצי. מדובר בפרס יוקרתי הניתן על ידי משרד החינוך. הפרס יוענק בבית הנשיא במעמד כבוד הנשיא, רובי ריבלין, שר החינוך, נפטלי בנט, מנכלי"ת משרד החינוך, מיכל כהן וראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי.  

מבין עשרות בתי הספר, נבחר בית הספר השש שנתי, תיכון עירוני ט', שהינו תיכון עירוני, עיוני, קהילתי הפועל לרווחת תושבי קהילת דרום מזרח תל-אביב-יפו.

עיריית תל אביב יפו השקיעה בשנים האחרונות מאות אלפי שקלים בבית הספר למען הזנקתו קדימה ומיליוני שקלים בחינוך בבתי הספר בדרום העיר.

בית הספר שם לו למטרה לפרוץ את מגבלות הסטטוס השיוכי ולקדם בכל המובנים את ההישגים של התלמידים על מנת שמקום המגורים לא יהווה מחסום עבור תושביו. לשם השגת מטרה חינוכית זו פעל בית הספר בשלושה צירים ניהוליים משמעותיים, בהם: הובלת חזון ברור ומרגש, שימת הפדגוגיה במרכז העשייה החינוכית וניהול המשאב האנושי על חמשת ציריו: ציוות, הכשרה ופיתוח, הנעה וחיזוק, הטלת משמעת ופתרון קונפליקטים.

לפרס החינוך קריטריונים ברורים על פיהם הוא מוענק, בין היתר על בית הספר לפעול באופנים מגוונים לקידום תהליכי הוראה-למידה והערכה ולפיתוח סביבת למידה אשר יובילו ללמידה משמעותית, להבנה מעמיקה, לטיפוח כלי חשיבה ולמידה, להישגיות, לחדשנות, ליצירתיות ולמצוינות.

 בבית הספר מתקיימות מגוון חלופות בתהליכי ההוראה, למידה והערכה בכמה תחומי דעת, כגון למידה בדרך החקר, למידה מבוססת פרויקטים, למידה שיתופית, שימוש בתיק ועוד.

להלן מספר דוגמאות:

  • בית הספר מפתח תכניות לימודים בסביבות למידה מגוונות (חוץ כיתתיות, פדגוגיה דיגיטלית, למידה רב גילית וכדומה).
  • נותן מענה לצרכים שונים של תלמידים ופועל להכלה, לקידום ולטיפוח של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים וייחודיים וכן למניעת נשירה.
  • מחנך ללקיחת אחריות, לאי-אלימות, למניעת התנהגויות עתירות סיכון, למעורבות בחיי בית הספר והקהילה, לשמירה על איכות הסביבה ולבריאות. בית הספר מחנך להתחשבות ולאמפתיה, לקבלת האחר, לשמירה על זכויות האדם ולשוויון בין המינים, לסובלנות ולדו-קיום.
  • פועל לשיפור המחויבות "מסביב לשעון" של הצוות החינוכי כלפי התלמידים ומשפחותיהם ומעודד תקשורת בין מורים לתלמידים גם חופשות.
  • פועל לקידום תכניות של משרד החינוך כדוגמת התכנית להשאלת ספרים, התכנית לקיץ של ידידות ועוד.

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי:

״אני גאה במנהלת, בצוות המורים ובתלמידים של תיכון עירוני ט' מיד אליהו על הזכייה בפרס החינוך הארצי לשנת תשע"ו, הרווחתם את הפרס הזה ביושר ובעבודה קשה ועל כך מגיע לכם כל הכבוד!"

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אסף זמיר:

״זהו רגע מרגש עבור מערכת החינוך של העיר תל אביב יפו והוכחה ניצחת שניתן לעשות במאמץ משותף חינוך מצוין בכל חלקי העיר ולהעניק שיויון הזדמנויות אמיתי לכל תלמידי העיר. אני מברך את כל האנשים הרבים שבמאמצים גדולים הביאו את בית הספר לגדי זכיה בפרס.״

מנהלת בית הספר עירוני ט', אתי דהן:

" אני מודה לשותפיי, צוות המורים המסור והמקצועי, על האמונה בחינוך ועל העשייה מתוך אהבת האדם. משפחת עירוני ט' היקרה לדורותיה- יחד נעלה לבית הנשיא בירושלים, נושאים איתנו מורשת מפוארת של עבר הווה ועתיד שעדיין לפנינו. – יישר כח.״

תמונת הנושא: google street view

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן