סקר אתר מידרג – 2018 – הדירוג המלא של עיריית תל אביב-יפו

אתר מידרג פרסם את הדירוג של כלל העיריות בכל הארץ לשנת 2018, עיריית תל אביב יפו הגיעה למקום 6!

בדירוג הכללי קיבלה תל אביב את הציון 3.52 (בסולם של 5), שמהווה עלייה מציון של השנה שעברה (3.45). גם השנה מבין חמש העיריות הגדולות ניצבת תל אביב במקום הראשון, אולם מבין כלל העיריות היא מגיעה למקום השישי בלבד.

בניתוח מעמיק של התוצאות נראה כי קיים פער רציני בין מה שהעירייה מדבררת על הישגים וריצוי התושבים לבין הסקר שמייצג את דעת התושבים, ככל הנראה ההסבר לכך נטוע בכך שעיריית תל אביב יפו משקיעה סכומי עתק בשיווק, פרסום, תדמית ויחסי ציבור.

עוד מסתבר כי למרות התקציב הכי גדול במדינה, במרבית המדדים נמצא כי עיריות בעלות תקציב נמוך בהרבה עברו בציוניהן את עיריית ת"א, מה שמצביע על כך שאצלן ככל הנראה השרות לאזרח עומד בראש סדר העדיפויות לפני הכל.

ראוי לציין כי מי שמבחין ועוקב אחרי מפגשי תושבים ופוסטים ברשתות החברתיות מבין שבסה"כ מהבחינה הזאת התוצאות לא ממש מפתיעות. במפגשי תושבים רבים ובהמון פוסטים ברשתות החברתית עולה תמונה דומה של חוסר שביעות רצון, אשר באה לידי ביטוי גם בתוצאות הסקר.

בשורה התחתונה תוצאות הסקר מצביעות כי תושבי העיר מרוצים ממצב הפארקים, התרבות, הניקיון והתקשורת, ופחות מרוצים מהתמורה לערך הארנונה, ממערכת החינוך, מהתחבורה, מהפקקים, ממצב החנייה, ומהתכנון והבנייה – מה שלטענתם בין היתר מוביל לכך שהעירייה אינה מעודדת הישארותם של זוגות צעירים.

להלן הדירוג המלא של עיריית תל אביב-יפו – מידרג העיריות 2018:

דירוג כללי – עיריית תל אביב-יפו: 

בדירוג הכללי קיבלה תל אביב את הציון 3.52 (בסולם של 5), שמהווה עלייה מציון של השנה שעברה (3.45). גם השנה מבין חמש העיריות הגדולות ניצבת תל אביב במקום הראשון, אולם מבין כלל העיריות היא מגיעה למקום השישי בלבד.

האם יש תמורה לארנונה? 

הארנונה בתל אביב רחוקה מלהיות נמוכה, ובכל זאת, מרבית התושבים מרגישים כי הם מקבלים תמורה חלקית בלבד עבור הארנונה שהם משלמים. למרות התמונה הלא זוהרת, ליד ירושלים מצבה של תל אביב נראה הרבה יותר טוב. בעוד בתל-אביב 40% מהמדרגים אמרו שהם כן מקבלים תמורה לארנונה, בירושלים רק 6.7% אמרו כי הם מקבלים תמורה. לעומת העיר המצטיינת בתמורה לארנונה על-פי תושביה, מודיעין, שתי הערים מחווירות, אך טוב שיש לאן לשאוף.

התקשורת עם העירייה: 

בכל הקשור לתקשורת עם העירייה, תושבי תל אביב די מרוצים בסך הכל, והעירייה מקבלת ציונים סבירים בכל הפרמטרים.

העיר נקייה או מלוכלכת? 

בשאלת ניקיון הרחובות מדורגת עיריית תל אביב בציון 3.24, זאת לעומת 3.18 בשנה שעברה, ומבין חמש הערים הגדולות היא ממקומת במקום השני בנושא זה. נושא המחזור טעון שיפור – שם העירייה מדורגת בציון נמוך ויורדת עוד מהשנה שעברה, ולעומת המצטיינת מודיעין, לא נראית טוב כלל.

הטיפול בצואת כלבים לא השתנה ומקבל ציון נמוך מאוד אף הוא.

מצב הפארקים:

תושבי תל אביב מרוצים מהפארקים ומתקני הספורט, ובתחזוקת הפארקים מדורגת תל אביב בציון 3.77, מה שמוביל אותה היישר למקום הראשון מבין חמש העיריות הגדולות. חשוב לציין כאן את דירוג העירייה בפרמטר המתקנים לגיל הרך, שבשנה שעברה קיבלה ציון 3.54 ואילו השנה הראתה עלייה ודורגה בציון 3.63.

מערכת החינוך בעיר: 

מערכת החינוך בתל אביב רושמת ירידה בכלל הפרמטרים מהשנה שעברה. בעוד שבשנה הקודמת גני העירייה דורגו בציון 3.5, השנה הם מדורגים בציון 3.32, ומערכת החינוך באופן כללי מדורגת בציון נמוך אף יותר – 3.07, שממקם אותה באחד המקומות האחרונים בהשוואה לשאר העיריות

"סליחה, אתה יוצא?"- תחבורה, חנייה ומה שביניהן: 

ללא ספק הנקודה הכואבת ביותר של עיריית תל אביב. תושבי העיר לא מרוצים, בלשון המעטה, ממספר מקומות החנייה, ופרמטר זה מקבל את הציון הנמוך מאוד של 1.74 – מה שממקם אותו בתחתית הטבלה בהשוואה לכל שאר העיריות, ובירידה אף בהשוואה לעצמה מן השנה שעברה. גם נושא הפקקים מתסכל את תושבי תל אביב שמדרגים אותו בציון נמוך, והישועה לא תגיע מהתחבורה הציבורית, שמקבלת ציון נמוך גם היא. אולי עם סיום בנייתה של הרכבת הקלה נצליח לראות עלייה בדירוג.

לאן יוצאים היום?

תרבות הפנאי בתל אביב:

אם יש משהו שהתל אביביים מרוצים ממנו במיוחד הוא תרבות הפנאי. בתל אביב אולי אין חנייה, אבל יש מקומות בילוי – באופן לא מפתיע בפרמטר זה צועדת תל אביב בראש הטבלה, בציון 3.96, ומקבלת ציונים לא רעים גם בשאר הקטגוריות.

התכנון והבנייה בתל אביב: 

אמנם בתל אביב מתגוררים לא מעט זוגות צעירים, אך מהדירוג עולה כי העיירה לא מעודדת אותם להישאר בעיר, ומקבלת ציון נמוך בפרמטר זה. גם בשאר הנושאים בקטגוריה זו – בטיפול בתמ"א 38 ובהיתרי בנייה, העירייה לא מצטיינת והציונים נמוכים מאוד.

מה מתסכל את תושבי תל אביב? 

נושא החנייה, באופן צפוי, הוא הנושא שהכי מתסכל את התושבים בתפקוד העירייה, אליו מצטרפים גם התחבורה הציבורית ונושא התכנון והבנייה.

ממה הם מרוצים?

באופן חד משמעי ניתן לראות כי תושבי תל אביב מרוצים מהתרבות בעיר, כשלמעלה ממחצית מהמשיבים בחרו באופציה זו. נתון זה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שמדובר בעיר שופעת תיאטראות, מוזיאונים ומוסדות תרבות.

מה דעתך על העיר באופן כללי? 

שאלנו את התושבים האם חושבים שהעיר צומחת, נובלת או דורכת במקום. 64.91% מהתושבים ציינו כי הם חשים שהעיר דווקא צומחת, 27.2% החליטו כי היא דורכת במקום, ורק 7.89% השיבו כי היא דורכת במקום.

לו הייתי ראש העיר… השאלה לסיום הייתה "מה היית עושה לו היית ראש העיר?", הנה חלק מתשובות המדרגים:

"משנה מהיסוד את מערכות החינוך – הן מיושנות והורגות יצירתיות ושמחה"
"מטיל אגרת גודש – כך שאנשים שלא תושבי העיר ייאלצו לשלם כאשר הם נכנסים לת"א וכך הם לא יצרו לנו פקקים ולא יתפסו לנו את החניות!"
"מטפחת את דרום תל אביב וכל תושביה – כולל אלה שבאו מאפריקה."
"מפטר חצי מפקידי העירייה דואג שיעבדו ולא רק יבואו לעבודה"
"עושה הכל כדי להקל על צעירים לרכוש דירות"

המידע נאסף מאתר מידרג. 

לדוח המלא באתר מידרג: https://midrag.co.il/Content/Article/3309

דירוג כללי עיריית ת"א-יפו 2016-2018 , מקור: אתר מידרג
דירוג כללי - כלל העיריות 2018 , מקור: אתר מידרג
ציון כללי למערכת החינוך - כלל העיריות 2018 , מקור: אתר מידרג
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן