בקרוב יחידת אכיפה לעבירות תנועה של אופניים וקורקינטים חשמליים במדרכה

עיריית תל אביב-יפו תקים יחידת אכיפה ייעודית לעבירות תנועה של אופניים וקורקינטים חשמליים במדרכה

עיריית תל אביב- יפו פועלת באמצעות פקחי העירייה לאכיפה מוגברת של חוק האופניים, מתוך מטרה להבטיח הפרדת שימושים ושמירה על בטיחות הולכי הרגל. האכיפה החלה בחודש נובמבר 2017 ולאחר שנצבר ניסיון רב וכתוצאה מהגברת השימוש בכלים חשמליים, הוחלט לעלות מדרגה באכיפה ולהקים יחידת אכיפה ייעודית בתוך אגף הפיקוח שכל תפקידה לאכוף עבירות תנועה של אופניים וקורקינטים חשמליים במדרכה. מתחילת שנת 2019 חולקו כ-19,000 דוחות בגין רכיבה אסורה במדרכה.

היחידה תמנה 25 פקחים מנוסים ומקצועיים שיפעלו בהתאם לתוכנית עבודה במטרה לייצר הרתעה וסדר ברחובות העיר. פקחי היחידה ישלימו את פעולות האכיפה של עשרות פקחי העירייה ביחידות המרחביות העוסקים באכיפה כללית ויחד יהוו מכפיל כוח משמעותי שיפעל למען ביטחונם של תושבי העיר והמבקרים בה. היחידה תחל לפעול בינואר 2020.

יחידת האכיפה הייעודית מצטרפת ליוזמת העירייה שקבעה כללי ההסדרה לפעילות החברות המחזיקות בהיתר זמני להצבת אופניים וקורקינטים חשמליים ברחבי העיר, שהחל מהשבוע כוללים גם התקנת מספרי רישוי על הכלים המוצבים על ידן.

עיריית תל אביב-יפו פעלה ופועלת לקידום תחבורה בטוחה ויעילה בעיר כיעד אסטרטגי ראשון במעלה ומעודדת שימוש בכלי רכב אלטרנטיביים על חשבון הרכב הפרטי. עם זאת, בשל ריבוי התאונות בהן היו מעורבים רוכבי כלי רכב דו גלגליים חשמליים והולכי רגל ובהעדר אכיפה, מובילה העירייה כל העת להענקת סמכויות אכיפה נרחבות לפקחים העירוניים במסגרת חקיקה ייעודית במטרה למגר את התופעה ולהחזיר את הבטיחות לכלל משתמשי הדרך.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן