בית המשפט דחה את העתירה שהוגשה נגד מדיניות עיריית תל-אביב-יפו בנושא הקמת מאהלים במרחב הציבורי

בית המשפט לעניינים מינהליים דחה אתמול את עתירת האגודה לזכויות האזרח נגד מדיניות העירייה הדורשת מראש הוצאת היתרים להקמת מאהלים במרחב הציבורי. פסק הדין, שניתן  על ידי השופטת צילה צפת קובע כי קבלת בקשת העותרים פירושה מתן רישיון להשליט אנרכיה בשטחים הציבוריים של העיר. עוד קבע בית המשפט כי סמכות העירייה להתנות הקמת אוהלים מעוגנת בחוק וכי העירייה מכבדת את זכות חופש הביטוי והמחאה. חופש זה הוגבל באופן סביר ומידתי וניסיון גל המחאה של אשתקד מלמד שסובלנות הרשויות גרמה למטרד קשה ביותר.
מתוך פסק הדין:
  • עובדה היא כי העירייה נתנה היתר להקמת "עיר אוהלים" בגן וולבלסקי. מדובר במיקום מרכזי ויתרונו אינו רק בכך שאינו מצוי בלב אזור מגורים אלא שבשל מיקומו המרכזי מזדמנים למקום מדי יום מאות ואלפי הולכי רגל ומכוניות. בכך מגשימה המחאה את יעדה באופן מיטבי.
  • מדיניות שאינה דורשת היתר מראש היא מדיניות בלתי סבירה בעיקר נוכח הניסיון הקשה אשתקד. טענות העותרים כי ניתן לבקש את פינוי האוהלים רק בדיעבד, לאחר שהוקמו, הינה משוללת כל יסוד.
  • סביר הוא כי לאור ניסיון קשה מן העבר תשאף העירייה לאפשר לעותרים לבטא מחאתם תוך הבטחת צמצום המפגעים והסבל הסביבתי באמצעות מדיניות מתן היתרים מבוקרת בהתאם לאופי המיקום המבוקש וסביבתו, תוך שיילקחו בחשבון משך הזמן, גודל המאהל, מפגעים הנגרמים בעקבות הלינה במקום, אמצעים למניעת מפגעים תברואתיים וצמצום מפגעי הרעש.
יצויין כי עיריית תל-אביב-יפו מאפשרת שימוש במרחב הציבורי לצורך קיום הפגנות, ורואה במחאה החברתית אקט לגיטימי וצודק. עם זאת, המרחב הציבורי נועד לשימוש כלל הציבור והעירייה אמונה על עריכת איזון בין הזכות למחאה לבין שמירת הסדר הציבורי ודאגה לצרכי תושביה. על כן בוחנת העירייה כל בקשה לגופה, ורבות מהבקשות להצבת אוהלים נענות בחיוב, כאשר רק בשנה האחרונה אושרו מאות בקשות. לראייה בעיר מתקיימות מספר ההפגנות הגדול ביותר במדינה, ובממוצע אחת לשלושה ימים. יצוין כי בית המשפט כבר הכריע בעבר שהקמת אוהלים ללא אישור הינה בניגוד לדין.
המידע מאתר העירייה.
בתוך כך נפנה אתכם למאמר מעניין וציני שהתפרסם בנושא באתרנו: "הצביעות של עיריית ת"א נחשפת שוב: אסור להשתלט על גינות ציבורית, אלא אם כן הן בדרום העיר"
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן