החלה ההרשמה לפרויקט מלגות הדיור לסטודנטים בתל-אביב-יפו. מלגה של 9,600 שקלים לסטודנטים בשכונות נבחרות בדרום תל-אביב

פרויקט מלגות הסיוע בדיור לסטודנטים גדל ומתרחב. גם בשנת הלימודים הקרובה יוכלו סטודנטים שיתגוררו בשכונות נבחרות בדרום תל-אביב – שכונת התקווה, נווה שאנן, שכונת שפירא ושכונות יפו – ליהנות ממלגת דיור. מטרת הפרויקט הינה עידוד דיור נגיש ובר השגה לסטודנטים בעיר, ע"י יצירת מגורים סטודנטיאליים בשכונות בדרום העיר. בשנה החולפת נהנו ממלגות הסיוע בשכר דירה כ- 130 סטודנטים, והשנה צפוי המספר לגדול באופן משמעותי.
את התכנית יזם ראש העירייה, רון חולדאי, בשיתוף אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב לפני שנתיים, במטרה לסייע באופן מיידי ליצירת דיור בר השגה עבור הסטודנטים בעיר. התכנית מתקיימת בשיתוף עם אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב , אוניברסיטת תל-אביב, והמכללה האקדמית תל-אביב-יפו. במסגרת הפרויקט הוקמה קרן ייחודית לסיוע בשכר דירה לסטודנטים, בתקציב של 12 מיליון שקלים, כשמחציתו מתקציב עירוני ומחציתו ממוסדות ההשכלה הגבוהה. על מנת לחזק את הקשר בין הסטודנטים לשכונות, מעניק כל סטודנט עשרות שעות פעילות בקהילה בשנה.
רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו: "הפרויקט הוא חלק מהמאמץ שלנו לקדם פתרונות דיור בהישג יד בעיר, זהו חלק מהמאמץ שלנו לעידוד וסיוע לציבור הסטודנטים וגם חלק מהמאמץ שלנו לסייע ולהקל על התושבים בשכונות דרום העיר ויפו, שנאלצים להתמודד עם קשיים לא פשוטים בעיקר לנוכח הגעת עשרות אלפי הזרים".
מתוך מטרה להגן על הסטודנט, הפרויקט מתנה את ההשתתפות בהסכמה מבעל הדירה לאפשר אופציה לשנה נוספת, בעלייה של עד 5%. בנוסף, בשני המוסדות האקדמיים הוקמה "מינהלת דיור" – מנגנון המקשר בין הסטודנטים לבעלי דירות, מאיתור הדירה ועד לחתימת החוזה. מתוקף כך, מינהלת הדיור מהווה תקדים צרכני חשוב, בהיותה גוף בבעלות ציבורית המסייע לסטודנטים במציאת דירה ופיקוח על מחירי הדיור.
זכאות לקבלת מלגת דיור – כל סטודנט שנכנס לפרויקט וחותם על חוזה דירה באחת מהשכונות המשתתפות בפרויקט: שפירא, התקווה, נווה שאנן, שכונות יפו, ויתרום מזמנו לקהילה בשכונה, יקבל מלגת דיור.
לפרטים נוספים על הפרויקט היכנסו לאתר האינטרנט: www.hometlv.org.il
המידע מאתר העירייה.
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן