בלוף היח"צ של נתיב ה"אופניים" ברחוב מסילת ישרים – נציגי העירייה, התושבים ובעלי העסקים לא הגיעו לעמק השווה. הושחת שלט פרויקט בר השגה בשכונת שפירא

סאגת נתיב האופניים והשיפוץ ברחוב מסילת ישרים בשכונת שפירא ממאנת להסתיים ! לאחר מכתבים ופניות לעירייה ולבכיריה לבחון מחדש את עבודות השיפוץ ולמרות שנערך במקום סיור חוזר של נציגי העירייה, נראה כי לעת עתה העירייה בשלה ומסרבת לבחון מחדש את הקמתו של נתיב האופניים ברחוב.

מצורף מכתב שכתב אלינו תושב ופעיל קהילתי בשכונה בו הוא נותן את חוות דעתו על המצב שאליו נקלעו תושבי השכונה:

כחבר בוועד פעילי השכונה, התבקשתי לכתוב כמה מילים על התרמית הזו, שנקראית "נתיב אופניים" ברחוב מסילת ישרים בשכונת שפירא: נתיב "אופניים" שמורכב למעשה מ-7 מקטעים נפרדים, מרביתם באורך מגוחך של 10-20 מטרים בלבד; נתיב "אופניים" שנמתח לאורך רחוב שכל אורכו 648 מטרים, ובמהלכם רוכב האופניים יצטרך לעלות ולרדת 14 פעמים מהמדרכה לנתיב, ו-14 פעמים נוספות לעלות ולרדת מהמדרכה לכביש; נתיב "אופניים" שגורם לרוכב האופניים לבלות למעלה ממחצית זמן הרכיבה על המדרכה, ולא על הנתיב; נתיב "אופניים" שלמעשה לא ישרת אף רוכב אופניים – כי אנחנו, רוכבי האופניים בשכונה, נמשיך להעדיף נסיעה חלקה ובטוחה על הכביש (שבמילא אינו סואן ולא נוסעים בו במהירות שמעל 30 קמ"ש) על פני עלייה וירידה אל המדרכה תוך סכנה להתנגש בהולכי רגל ולהידרס בידי מכוניות בכל מעבר חצייה.

זכורים לנו "נתיבי אופניים" מהעבר, שהורכבו למעשה מצביעת פסים לבנים על מדרכות העיר. הנתיבים ההם לא הועילו לאיש, אבל לפחות לא הזיקו: נתיב ה"אופניים" במסילת ישרים מזיק גם מזיק. נתיב ה"אופניים" הזה עלה כסף רב להקמה וסלילה, נתיב ה"אופניים" הזה מוחק למעשה כמעט את כל מקומות החנייה ברחוב (בניגוד להבטחה מוקדמת לפיה יישארו כשליש מהחניות ברחוב), ונתיב ה"אופניים" הזה מעמיד בסכנה חמורה את העסקים הקטנים לאורך רחוב מסילת ישרים שאפילו לא השאירו להם מקומות לפריקת סחורות. אבל מעל הכל, נתיב ה"אופניים" הזה מסכן את התקווה לסלול בת"א-יפו נתיבי אופניים אמיתיים, שיוקמו באמת על מפלס הכביש, לאורך צירי תנועה מרכזיים, ומבלי לחשוש לבטל עבורם נתיבים של רכב פרטי.

נתיב ה"אופניים" במסילת ישרים יצא אל הפועל לאחר תקופה ארוכה שבה פעילי שכונת שפירא מתחננים לשיפוץ ברחוב מסילת ישרים, שהוא רחוב של עסקים שכונתיים, שזכה בתוכנית-האב של השכונה לכינוי "מרכז הכפר העירוני". אלא שמעולם לא ביקשו הפעילים סלילה של נתיב אופניים דווקא ברחוב הזה, שאין בו שום סכנה לרכב על אופניים כבר היום. הבחירה למקם נתיב אופניים דווקא כאן הונחתה עלינו מלמעלה, בלי להתחשב כלל ברצונות ובבקשות שלנו. בכל ישיבות ה"שיתוף ציבור" נציגי השכונה חזרו ואמרו שאין לנו צורך בנתיב אופניים דווקא שם, וביקשו לקדם קודם כל נתיב אופניים אמיתי על שדרות הר-ציון.

בניגוד לנתיב על מסילת ישרים על 648 המטרים שלו, נתיב אופניים לאורך שדרות הר-ציון יוכל להפוך לאלטרנטיבה תחבורתית של ממש – הוא יחבר אל מרכז העיר את שכונת שפירא, ו-4 שכונות נוספות (נווה-שאנן, קריית המלאכה, קריית-שלום ונווה עופר). אפילו מצפון חולון יוכלו להגיע למרכז ת"א באמצעותו.

בניגוד למסילת ישרים, שדרות הר-ציון הן עורק תנועה סואן, ושם באמת מפחיד לנסוע על אופניים מבלי נתיב נפרד. זאת ועוד – נתיב אופניים על שדרות הר-ציון יעזר לנו להפוך את הרחוב הזה לרועש ומזהם פחות, ואולי יהפוך אותו למתחם מעט יותר ידידותי לאנשים. זה יעזור להגשים את החזון של תוכנית האב לשכונת שפירא, שהציעה לאפשר שתי קומות עסקים מתחת לקומות מגורים לכל אורך שדרות הר-ציון, ובעצם לנסות ולהפוך אותו למעין "אבן גבירול של דרום העיר".

יודגש, שטרם השיפוצים במסילת ישרים יצאה העירייה לתהליך ארוך ומורכב של "שיתוף ציבור", ובאופן תקדימי אף ביצעה סקר תושבים כדי להחליט אם הרחוב יישאר דו-סטרי או יהפוך לחד-סטרי. אלא שבשום שלב במהלך ה"שיתוף ציבור", גם לא בסקר, לא נשאלנו האם בכלל יש טעם בנתיב אופניים דווקא במסילת ישרים – כל המטרה של "שיתוף הציבור" היתה לברר כיצד אנחנו רוצים לקבל את נתיב האופניים הזה. וכאשר זו רמת ההתחשבות באנשים שגרים פה ואמורים להשתמש בנתיב – לא פלא שהתוצאה נראית כפי שהיא נראית.

לאתרנו נודע כי נכון להיום תושבי השכונה ובעלי העסקים ברחוב לא מוכנים לקבל את ההחלטה החד צדדית של העירייה ולאור המצב הם פנו לעירייה  בבקשה להיפגש בהקדם עם נציגי אגף התנועה על מנת לבחון את האפשרויות ולהגיע אולי לפתרון שיהיה מקובל גם על העירייה וגם על התושבים ולמנוע פעולות מחאה של התושבים שיפגעו בשיפוץ. אנו נמשיך לעקוב ולעדכן בהתאם.

כך נראה הרחוב לאחר השיפוץ:

מצורפים בזאת קישורים ל-2 כתבות שפרסמנו באתר לפני מספר שבועות בהן גם יש תמונות מהשטח:

https://www.south-tlv.co.il/article3176

https://www.south-tlv.co.il/article3460

בתוך כך, נראה כי בשכונת שפירא הרוחות לא נרגעו גם ביחס לפרוייקט "דיור בר השגה", כפי שדיווחנו באתר בכתבה מיוחדת, תושבי השכונה לא אהבו את גישת העירייה והעומד בראשה רון חולדאי והתנאים אותם הציבה העירייה בנוגע לפרוייקט והיום כבר הושחת השלט אותו הציבה העירייה במתחם המיועד של הפרוייקט:

 

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן