חולדאי במפגש עם סטודנטים: אין לי שליטה על מחירי הדיור בעיר, תמ"א 38 היא קשקוש, יש לאחד את תל אביב עם חולון ובת-ים לעיר משותפת

ראש עיריית תל-אביב מר רון חולדאי, נפגש אמש עם סטודנטים במסגרת מיזם "קפה@רקנאטי" לבוגרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א שמפגיש אנשי עסקים, תעשייה ואת ראשי המשק עם בוגרי הפקולטה.  במפגש ניסו הבוגרים ללמוד ולהבין מראש העיר חולדאי על עתידה הטכנולוגי, העסקי והתיירותי של העיר תל-אביב ולהבין את התייחסותו לאתגרי המחאה החברתית ושאר היבטים בינלאומיים בהתנהלותה של העיר.

במפגש עצמו התייחס חולדאי למספר נושאים שהועלו לשיחה, בין היתר הוא הביע את עמדתו כי אין באפשרותו לשלוט על מחירי הדיור והשכירות בעיר.

לשאלה בנושא השיב חולדאי ואמר כי "אני לא יכול לקבוע את התקרה לשכר הדירה ויש עשר סיבות למה אני לא קונה מרצדס – האחת שאין לי כסף, תשע האחרות לא חשובות. רבותיי, אתם הכרעתם שלמדינת ישראל תהיה מדינה של שוק חופשי. הכרעתם ואמרתם שזה מה שאתם רוצים. אנחנו בוחרים בביבי ובמשנתו, וכנסת ישראל מחוקקת חוקים שמדינת ישראל תהיה שוק חופשי. במדינת שוק חופשי אי אפשר לבוא אליי שאהיה רגולטור כי אם אתם רוצים שאהיה רגולטור, אתם לא רוצים שוק חופשי. אין דרך להשפיע שבת"א מחירי הדיור יהיו זולים ובגבעתיים יקרים. דיור בר השגה סוציאלי הוא עניין של המדינה כולה. דיור בר השגה הוא נכון רק לערים גדולות. היכולת של ראש עיר על מחירי הדיור היא לא גבוהה".

נושא נוסף שהועלה לשיחה היה לגבי תוכניות תמ"א 38 שאינן צוברות תאוצה בעיר תל אביב עד כה. חודלאי טען כי בתל אביב קיימת תמ"א 38 והעירייה משתפת פעולה, אולם לדבריו "אם משהו נראה כמו ברווז ושוחה כמו ברווז, זה כנראה ברווז". לטענתו תמ"א 38 נכשלה ולאור העובדה שהתמ"א קיימת כבר שבע שנים ועשו פחות מ-100 בניינים בתמ"א 38 בארץ ניתן לקבוע כי היא קשקוש והיא נותנת מתנות לעשירים ופוגעת ברמה התכנונית.

אגב, עמדתו של חולדאי בנושא סותרת בצורה זו או אחרת את הדיווח שפרסמנו בנושא תמ"א 38 כאן באתרנו כי משרד הפנים מסייע לקידום התוכנית – לחצו כאן.

בנוסף, חזר חולדאי במפגש על רעיונו לאיחוד רשויות:

"אם היו מסתכלים על היבטים הגיוניים ולא פוליטיים באיחוד רשויות, היה צריך לאחד את חולון, בת ים ות"א לעיר אחת, ולי אסור להגיד את זה כי כולם אומרים שאני מגלומן, אבל איחוד רשויות נורא חשוב שיקרה. אם זה יקרה אני מתפטר, אבל זה לא יקרה".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן