חנוכת מרכז נוער ערבי בשכונת עג'מי ביפו

ביום ג', 23 באוקטובר, חנכה עיריית תל-אביב-יפו מרכז לקידום נוער, שערי ניקנור, בתרומת ידידי קרן תל-אביב-יפו לפיתוח. טקס החנוכה נערך במעמד ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, חבר הכנסת, יצחק (בוג'י) הרצוג, מנכ"ל המשלמה ליפו, עמי כץ ונציגי הקהילה הערבית.
המבנה ישמש כמרכז רב-שירותים לנוער במצבי סיכון וניתוק, במסגרתו יינתן מענה חינוכי-טיפולי מגוּון לבני נוער, בגילאים 18-12, במטרה לשלבם במסגרות לימודים ועבודה על מגוון תכניות חינוכיות המותאמות לצרכיהם. המרכז יפעל להשלמת השכלה ותגבור לימודי, ויפעיל תכניות לפיתוח מיומנויות חברתיות. כמו כן, ישמש המרכז מועדון למתבגרים צעירים הכולל חדר כושר ומגוון פעילויות חברתיות. חזון המרכז לשמש כמסגרת חלופית מגינה, תומכת ומקדמת להתבגרות תקינה של הצעירים תושבי האזור, ולהוביל לשילוב נורמטיבי בחברה.
עלות הפרויקט עומדת על כ- 1,200,000 דולר. מתוכם כ- 800,000 דולר תרומת ידידי קרן תל-אביב-יפו לפיתוח, בריטניה, וכ- 500,000 דולר בהשקעת העירייה. המרכז יפעל על ידי "אכפת" – המחלקה לקידום ילדים ונוער של עיריית תל-אביב-יפו, ובשיתוף המישלמה ליפו.
ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי: "כשנכנסתי לתפקידי שמתי לי למטרה להסיר את המקף שמפריד בין תל-אביב ליפו ולסגור את הפער שהתפתח במהלך השנים בין חלקי העיר. כבר למעלה מעשור אנו מפתחים את יפו, בהשקעה מאסיבית, רב גונית ויצירתית. היום אפשר לומר בריש גלי שניתן לראות את פירות העשייה. בשונה מהשקעה במעטפת החיצונית הכוללת שיפוצי רחובות, מבנים ותשתיות, להקמת מועדון הנוער, בשכונת עג'מי, ישנה חשיבות ייחודית עבור בני הנוער של השכונה שזכאים לשוויון הזדמנויות כמו כל נער אחר בעיר. תקוותי היא שמרכז הנוער ישמש כמסגרת תומכת ומקדמת וייתן מענה לצרכים החברתיים והרגשיים של הנוער, שהם הלב הפועם של השכונה ודור העתיד של העיר".
מחלקת "אכפת", שייכת למינהל החינוך של העירייה, ומטרתה לתת מענה חינוכי וטיפולי לילדים ובני נוער (בגילאים 18-5) בעלי ריבוי גורמי סיכון לניתוק אישי וחברתי ומיעוט גורמי הגנה. המחלקה פועלת במסגרת החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי ב מסגרות מגוונות, 24 שעות ביממה, לתמיכה והגנה, להשלמת השכלה, לרכישת מקצוע ולהשגת מיומנויות לחיים.
מרכז נוער ערבי בשכונת עג'מי - רחוב שערי ניקנור 5, יפו
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן