לראשונה בישראל – תחרות ציבורית למפתחי אפליקציות

השר מיכאל איתן וראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, השיקו את תחרות מפתחי האפליקציות Tel Aviv App2U
85,000 שקלים יחולקו למפתחים הזוכים

התחרות, שיזמו עיריית תל-אביב-יפו והשר לשיפור השירות הממשלתי לציבור, מיכאל איתן, מזמינה מפתחים, מתכנתים, מעצבים וחברות היי-טק לפתח אפליקציות לשירות הציבור על בסיס במאגרי המידע של ממשלת ישראל ועיריית תל-אביב-יפו.

אתר התחרות: www.telavivapp2u.co.il

פתיחת התחרות – 24.10.2012
מועד אחרון להגשת האפליקציות – 23.1.2013
הודעה על הזוכים – אפריל 2013

מאגרי המידע הפתוח של עיריית תל-אביב-יפו כוללים חיבור למאגר מידע דינמי למפתחים ועשרות קבצי מידע סטטי. מאגרי המידע הממשלתיים, המוצגים באתר data.gov.il מאפשרים גישה למאגרים דינמיים וסטטיים בנושאי תחבורה ציבורית, נתונים ססטיסטיים של הלמ"ס ולמעלה מ- 140 מאגרי מידע ממשרדי הממשלה השונים.

השר מיכאל איתן: "תחרות האפליקציות באה לעודד את הרשויות והאזרחים לשתף פעולה בפיתוח שירותים דיגיטליים לרווחת הציבור. העתיד של השירות לציבור עובר דרך הנגשת מידע, מצד אחד, ויוזמות של מפתחים, בהתנדבות או על בסיס מסחרי, לעשות שימוש במידע שאנו משחררים ולפתח את היישומים. אנחנו בתחילתה של דרך וככל שנעודד את הציבור והרשויות לשתף פעולה, כן יטב לכולנו".

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי: "תל-אביב-יפו היא עיר של חדשנות ובית למיזמים טכנולוגיים. תחרות האפליקציות רותמת מוחות מבריקים ויצירתיים של מפתחי תוכנה לעשייה העירונית והממשלתית במטרה להנגיש לציבור מידע שבעבר היה כלוא בקלסרים סגורים במרתפי הבירוקרטיה. אני שמח על שיתוף הפעולה עם משרדו של השר מיכאל איתן ויוזמת ממשל זמין ומקווה שנראה יוזמות נוספות מסוג זה שיתרמו להפצת מידע לציבור"

זוהי הפעם הראשונה שמתקיימת תחרות כזו בישראל. לפני שלוש שנים השיקה עיריית ניו-יורק תחרות דומה ומאז בכל שנה חולקו עשרות אלפי דולרים למפתחי תוכנה שיצרו אפליקציות שונות לרווחת התושבים.

הפרסים
היישומון הכללי הטוב ביותר – פרס ראש העירייה – 20,000 שקלים – הפרס יינתן על סמך התכנות תועלת האפליקציה עבור תושבי תל-אביב-יפו, מבקרים ובעלי עסקים, איכות ויישום הרעיון.
היישומון הכללי הטוב ביותר – פרס השר לשיפור השירות לציבור – 20,000 שקלים – הפרס יינתן למפתחי אפליקציה אשר תשפר את השירות הממשלתי או המוניציפאלי לציבור.
יישומון התחבורה הטוב ביותר – 15,000 שקלים – הפרס יינתן למפתחי האפליקציה אשר תנגיש ותשפר לאזרח את המידע בדבר שימוש בכלי תחבורה ציבוריים ואלטרנטיביים (אוטובוסים, רכבות, אופניים וכד').
היישומון הירוק ביותר – 15,000 שקלים – הפרס יינתן למפתחי האפליקציה אשר תדגיש ערכים של קיימות אורבנית ותעודד התנהגות ירוקה של המשתמשים.
יישומון השקיפות הממשלתית והעירונית – 15,000 שקלים – הפרס יינתן למפתחי האפליקציה אשר תנגיש לציבור באופן נהיר וברור מידע בדבר תקציבי העירייה והמדינה.

ועדת השיפוט
יושבי ראש הוועדה – השר מיכאל איתן, מר רון חולדאי.
השופטים – ד"ר לימור לחיאני, עדן שוחט, עידו קינן, בני דן, ניר הירשמן וליאורה שכטר.

המידע באדיבות עיריית תל אביב.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן