מונית הכסף: הביקורות שערכה רשות המסים באזור תל אביב התמקדו במוניות ובחנויות לפירות וירקות

סמוך לתחנת הרכבת בעזריאלי עלה למונית "ספישל", בחור צעיר וביקש להגיע לתיאטרון "הבימה". כשהוא ירד מהמונית, עלו אליה שני מבקרים וביקשו לראות את הרישום של הנסיעה שהסתיימה. הנהג, שלא רשם את הכספים שקיבל מהנוסע הסביר כי בדרך כלל, הוא נותן את הקבלה לנוסע מאחור, ואילו הבחור הצעיר ישב במושב הקדמי ולכן הוא לא הספיק להקליד.

משרד מס הכנסה תל-אביב 5 ערך בשבוע שעבר ביקורות ב- 50 עסקים מענפי המסחר והשירותים בתל אביב, תוך דגש על מוניות וחנויות פירות וירקות. בביקורות, שנועדו לשפר את רמת הציות לדיני המס, נבדק, בין השאר, הדיווח על הפעילות העסקית (פתיחת תיק) וחובת רישום ההכנסות. כהכנה למבצע נבחרו העסקים המיועדים לביקורת, עסקים חדשים ועסקים שלא בוקרו מזה זמן, וכן נערכו קניות ביקורת מוקדמות.

ב- 23.5% מסך העסקים שבוקרו נמצא כי בעלי העסקים לא רשמו הכנסות. באשר למוניות, ב- 39% מהביקורות נמצא כי הנהגים לא רשמו הכנסות ובחניות הפירות והירקות נמצא שב- 13% מהחניות שבוקרו לא רשמו הכנסות.

"הייתי טרוד", טען נהג מונית שירות בתל אביב, שלא רשם את הכספים שקיבל משבעה נוסעים. ונהג מונית שרות אחרת, שלא רשם את הכספים שהתקבלו מארבעה נוסעים, אמר שיתכן שטעה, אבל שני נוסעים הוא בטח רשם. נהג מונית "ספישל", שלא רשם את נסיעת המבקרים, טען כי לא ניתנה לו שהות מספקת לרשום את ההכנסה.

בחנות להשכרת שמלות כלה נמצא כי בעלת העסק לא רשמה שתי מקדמות בסך 7,500 ₪, שהופקדו בבנק. היא הסבירה שהיא נוהגת להוציא קבלה/חשבונית מס רק בסיום העסקה. ובמעבדה לתיקון מחשבים נמצא כי בעל המעבדה לא רשם 480 ₪. לדבריו, מדובר בכסף שהתקבל מלקוח, שאינו מרוצה מהעבודה ולכן הוא דרש את כספו בחזרה.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן