פיקוד העורף והמועצה לישראל יפה הכריזו: 5 כוכבי הצטיינות למקלטים הציבוריים בעיר תל-אביב-יפו לשנת 2012

עיריית תל-אביב-יפו נבחרה במקום הראשון בתחרות "רשויות בתחום אחזקת מקלטים ציבוריים בישראל יפה".

במסגרת התחרות, שנערכה על ידי המועצה לישראל יפה בשיתוף עם פיקוד העורף, נבדקו המקלטים בעיר תל-אביב-יפו והוענקו לעירייה 5 כוכבי הצטיינות.
הבדיקה בחנה מס' קריטריונים: חזות חיצונית, נגישות לנכים, שלטי הכוונה, מערכות מים, ביוב וחשמל, סולמות יציאת חירום ועוד. כמו כן נבדקו יוזמות של הרשות המקומית ושיתוף הפעולה עם התושבים.

במהלך שנת 2012 הושקעו כ- 2 מיליון ש"ח בשיפוץ המקלטים הציבוריים בעיר. במסגרת זו התקנו ספסלים, מזגנים ומערכות סינון אב"כ לשהייה ארוכה במקלטים.

העירייה זוכה לציוני שבח בתחום כבר מספר שנים. בביקורת שנערכה על ידי פיקוד העורף במקלטים הציבוריים ביוני 2012 ניתן לעירייה ציון טוב מאוד. כך גם בדוח אותו הגישה מהנדסת מחוז דן בפיקוד העורף למנכ"ל העירייה, מנחם לייבה, נכתב כי אחזקת המקלטים בעיר הינה ברמה גבוהה וכי ניתן לקבוע כי כל המקלטים בעיריית תל-אביב-יפו ערוכים לקליטת תושבים בשעת חירום. בשנת 2011 זכתה העירייה בחמישה כוכבי יופי בתחום אחזקת המקלטים הציבוריים שנבדקו על ידי המועצה לישראל יפה.

לרשות הציבור בעיר תל-אביב-יפו קיים מכלול רחב של אמצעי מיגון הכוללים ממ"דים, ממ"קים (מרחב מוגן קומתי), מקלטים פרטיים, מקלטים בבתים משותפים, מקלטים במוסדות חינוך, 241 מקלטים ציבוריים וכן מרחבים מוגנים נוספים הפרוסים ברחבי העיר.

נוסף על כך, עיריית תל-אביב-יפו הרחיבה לאחרונה את מערך המקלוט התת קרקעי, למיגון תושביה בעיר, על-ידי מיפוי, הכנה והכשרה של כ- 70 חניונים תת קרקעיים בשטח של 850,000 מ"ר ולהם יכולת להוות מרחב מוגן במקרה הצורך, עבור למעלה מ- 800,000 איש.

מתקן אב"כ במקלט בדרום תל אביב

המידע באדיבות אתר העירייה.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן