עיריית תל אביב תשפץ את שוק הכרמל; הושגו הסכמות עם סוחרי השוק

עיריית תל-אביב-יפו והוועדה המקומית לתכנון ובנייה הגיעו היום להסכמות עם ועד סוחרי שוק הכרמל, אשר משכו את התנגדותם ואפשרו את המשך קידום תכנית שיפוץ וחידוש השוק.

במסגרת תכנית שיקום וחידוש שוק הכרמל, ישנה רחוב הכרמל את ייעודו לשוק וכן ישוקמו שוק הכרמל, שוק הבשר והשוק המערבי (שוק עזה). חידוש השוק ותוספת שטחי מגורים, עסקים ומלונאות יחזירו לשוק ולאזור כולו את הקסם והאטרקטיביות שאפיינו אותו בשנים קודמות. כמו כן יאפשר השיקום את שיפור איכות החיים, התחדשות עירונית ושיפור הממשק בין השוק למגורים.

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי: "זהו צעד היסטורי לקראת הסדרה תכנונית של האזור ולהפיכת שוק הכרמל לשוק מודרני ואטרקטיבי. מאז כניסתי לתפקיד שמתי לי למטרה לשמר ולחדש את אותם נכסים וסמלים תל-אביביים, כדוגמת שדרות העיר, מוסדות התרבות הוותיקים, הטיילת, התחנה, הנמל ועוד. אחד מנכסים אלו הוא שוק הכרמל שמזמן הפך להרבה יותר משוק – זהו סמל תל-אביבי מובהק. לאחר שיפוץ וחידוש שוק התקווה ושוק הפשפשים בשנים האחרונות, גם שוק הכרמל יזכה לחידוש פניו, לטובת המבקרים והתושבים וכחלק מהחזון העירוני לפיתוח וטיפוח המרחב הציבורי. אני מברך על כך שהתכנית מקודמת בהסכמה ובשיתוף הסוחרים ובטוח כי השיפוץ, אשר מצד אחד ישמור על האותנטיות, קסמו ואופיו של השוק ומצד שני יסדירו כאתר מזמין ומודרני עבור הציבור, יטיב עם הסוחרים ויביא לפריחה מחודשת של האזור כולו, בדומה לכל אותם מקומות ורחובות בעיר, אותם חידשנו בשנים האחרונות".

כזכור, הוועדה המקומית אישרה את התכנית להפקדה בנובמבר 2009, כאשר לאחרונה נערך דיון חוזר בהתנגדויות, התקיים סיור במקום וכאמור, היום הגיעו, העירייה, הוועדה והסוחרים להסכמה לגבי מתווה שיפוץ השוק.

עקרונות תכנית שיפוץ השוק כוללים:

קירוי לשוק.
מערך תשתיות בתת הקרקע.
הקמת מרכז לוגיסטי (מנהלת שוק, אזור פריקה וטעינה, מרכז לטיפול בפסולת ושירותים) שיטפל במטרדים הנובעים מתפעול השוק.
שמירת שטח ציבורי בגודל זהה לתכנית הקיימת.
חיזוק הרקמה העירונית על ידי בינוי המאפשר שימושים מעורבים של מגורים, משרדים ומלונאות עם קומה מסחרית בדופן השוק וסביבו ויצירת רצף אורבאני בין רחוב אלנבי ליצחק אלחנן ע"י דופן מסחרית פעילה ותוספת מגורים.
פתרון חניה תת קרקעי בן 4 קומות מתחת לשטחים הציבוריים: במתחם הלוגיסטי המיועד לפריקה ולתפעול, במגרש הציבורי ובמסוף התחבורה הציבורית. החניון יכלול כ- 1,000 מקומות חניה.

התכנית נעשתה על ידי מחלקת תכנון מרכז במנהל ההנדסה ומשרד "אקסלרוד גרובמן אדריכלים". במסגרת התכנון נעשה הליך שיתוף ציבור עם הסוחרים והתושבים. במשך ההליך, שנמשך כארבע וחצי שנים, נערכו עשרות מפגשים וסיורים בהם לקחו חלק עשרות תושבים וסוחרים. את ביצוע הפרויקט תלווה ועדת היגוי עירונית, בשיתוף ועד סוחרי השוק.

השלב הבא של התכנית – דיון בהתנגדויות בוועדה המחוזית ומתן תוקף לתכנית.
צפי להתחלת שיפוץ השוק – שנת 2014.

המידע והתמונה באדיבות אתר העירייה.
קרדיט הדמיה – משרד אקסלרוד גרובמן אדריכלים.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן