הופקדה תכנית המתאר החדשה של תל-אביב-יפו תא/5000

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל-אביב בראשות הממונה על מחוז תל-אביב במשרד הפנים, גילה אורון, החליטה ביום ב', 18 במרץ 2013 על הפקדת תכנית המתאר לעיר תל-אביב-יפו להתנגדויות הציבור (תא/5000) לאחר שהומלצה להפקדה על ידי הוועדה המקומית תל-אביב-יפו.

תכנית המתאר לעיר תל-אביב-יפו, אשר גובשה ע"י מנהל ההנדסה בעיריית תל-אביב-יפו בארבע השנים האחרונות, קובעת את מגמות התכנון ואופן התפתחותה של העיר עד לשנת היעד 2025.

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי: "התכנית מייצרת ודאות תכנונית לתוספת של עשרות אלפי יחידות דיור שיגדילו את היצע הדיור הנדרש להמשך גידול האוכלוסייה בעיר, לרבות דיור בר השגה".


תכנית המתאר המקומית מהווה נדבך ביניים מהותי ומשמעותי בין הראייה המטרופולינית המתבטאת בתכנית המתאר המחוזית תמ"מ 5, לבין התכנון המפורט. אישור התכנית יאפשר את מימוש ההסמכה מכוח תיקון 76 לחוק התכנון והבנייה, על פיה יינתנו סמכויות לוועדה המקומית לאשר תכניות מפורטות התואמות את תכנית המתאר הכוללנית. בעידן חברותה של מדינת ישראל ב-OECD כל כלי שיש בו שקיפות, בהירות ומתווה כללים לפיתוח עירוני משמעותי אך מבוקר ובר קיימא הוא א"ב של תכנון נאות, ובהתאם לכך, חזון "תל-אביב עיר עולם".

ראש העירייה, רון חולדאי, ברך על אישור התכנית ואמר כי מדובר ביום חגיגי לעיר, שאמנם היא בת למעלה ממאה אך עד היום אין לה תכנית מתאר סטטוטורית מאושרת.

חולדאי: ״התכנית הזאת היא תוצר של תהליך ארוך שהחל בקביעת פרופיל העיר וממנו נגזר חזונה לעשרות השנים הבאות. התכנית מייצרת את ההמשכיות האורבניות הפתוחה והמזמינה שמאפיינת את העיר, יוצרת התחדשות עירונית של שיפור איכות החיים בשכונות הדרומיות ומחזקת את העיר כמרכז המטרופוליני הנשען על מערכות תחבורה ציבורית. התכנית מייצרת ודאות תכנונית לתוספת של עשרות אלפי יחידות דיור שיגדילו את היצע הדיור הנדרש להמשך גידול האוכלוסייה בעיר, לרבות דיור בר השגה, וכל מי שחושב שלא ניתן לגדול טועה, התכנית הזאת מוכיחה זאת. לאחר אישור התכנית יהיה לוועדה המקומית שיקול דעת וגמישות לקדם את התכנון בעיר, הגיע הזמן שיינתנו יותר סמכויות לוועדה המקומית על מנת לפשט את תהליכי התכנון. אני תקוה שהתכנית תאושר בהקדם ותתרום להמשך פיתוח העיר כמרכז כלכלי ותרבותי."

בין עיקרי התכנית: הוספת 35,000 יחידות דיור * הוספה והסדרה של מבני ציבור * העתקת מבנה התחנה המרכזית החדשה * ציר ירוק בין שד' רוטשילד לים * איסור על בניית מגדלים במתחם העיר הלבנה * שימור מבנים טמפלרים במתחם הקריה הצבאית ועוד.

המידע והתמונה באדיבות אתר העירייה.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן