ח"כ ניצן הורוביץ ממר"צ הודיע על התמודדותו לראשות העיר תל-אביב יפו

חבר הכנסת ניצן הורביץ ממר"צ הכריז בתחילת השבוע על מועמדותו לראשות העיר תל אביב יפו. הורביץ, עיתונאי בעברו, מכהן כחבר כנסת משנת 2009, מתגורר בצפון העיר ואם יבחר יהפוך לראש העיר הגאה הראשון בישראל.

בארוע בו הצהיר על התמודדותו הוא חלק שבחים מנומסים לחולדאי, על פעילותו כראש העיר, אך מיד לאחר מכן מתח עליו ביקורת חריפה: "אומרים לי 'כן, אבל הוא ראש עיר טוב'. ואני שואל טוב למי? לאנשים שגרים בדרום תל אביב, לצעירים, לזקנים ולמי שתלוי ברכב שלו ומגיר דם על חניה – הוא לא ראש עיר טוב. למי שרוצה לפתוח פה עסק קטן הוא ראש עיר איום ונורא".

"אני מציג לבוחרים גישה חדשה ורעננה שרואה קודם כל את התושב לפני הכל. אני בגישה של לקחת את המשאבים שיש בעיר הזאת ולעשות שירותים טובים יותר בתחומי החינוך, הדיור והתחבורה", אמר ח"כ הורוביץ והמועמד הטרי לראשות העיר בריאיון לערוץ 2.

הורביץ כיהן בקדנציה האחרונה בכנסת כיו"ר הוועדה לפתרון בעיית העובדים הזרים. בין הרעיונות אותן הציע לקדם בוועדה היו: בירור מעמדם הבינלאומי של השוהים הבלתי חוקיים, מתן אישורי עבודה וזכויות לשם קבלת שירותי ביטוח ורפואה, מניעת העסקה לא חוקית וכו'. לדברי נציגי וועד פעילי שכונת נווה שאנן חבר הכנסת הורביץ התבקש מספר פעמים להגיע לסיור משותף בשכונה כדי לבחון את מצבם הקשה של תושביה, אולם הוא נמנע מלעשות כך. בהצבעות בכנסת בכל הנוגע ל"חוק ההסתננות" (שמתיר מעצר שוהים בלתי חוקיים לתקופה ממושכת) נמצא כי הורביץ הצביע נגד החוק.

לפני מספר חודשים עלה שמו של הורביץ בהקשר אחר של פעילות בצפון העיר. הורביץ היה בין מובילי ההתנגדות לפעילותה של תנועת חב"ד בשכונות צפון העיר והוא צוטט כמי שאומר: “יש כאלו שיטענו שאנחנו גזעניים או אנטישמיים, ושכל אחד יש את הזכות לגור איפה שהוא רוצה. זה לא נכון, כי השתלטות שכזו משנה את צביון השכונה, מפחיתה את ערכי הדירות, מחזירה בתשובה נערים חילוניים, ועלולה לסגור רחובות שלמים בשבת ומרכזי בילוי בשישי בערב".

הורוביץ הצהיר כי אין בכוונתו לפרוש מתפקידו כחבר כנסת אלא אם כן יבחר לראשות העיר בבחירות העירוניות, שיתקיימו ב-22 באוקטובר, עוד פחות מחצי שנה. בדבריו אלה העלה הורביץ את חמתו של חבר המועצה לשעבר מר יעקב רגר שקרא לו להתפטר מתפקידו כחבר כנסת לאלתר וכי אין זה ראוי להתמודד על תנאי.

עד כה, הודיע רשמית רק מועמד אחד נוסף על כוונתו להתמודד מול חולדאי – חבר מועצת העיר ראובן לדיאנסקי, שיעשה זאת בראשות התנועה הירוקה – לתת לחיות.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן