מבחן רישוי שנתי ראשון לרכב חדש אחרי שלוש שנים במקום שנתיים

מיישרים קו עם התקינה האירופאית. השר כץ החליט: מבחן רישוי שנתי ראשון לרכב חדש אחרי שלוש שנים במקום שנתיים

שר התחבורה: השימוש ההולך וגובר במערכות אלקטרוניות ומחשוביות, המתריעות בפני הנהג על תקלות, מצמצם את החשש לנסיעה בכלי רכב לא תקין. לדבריו, ההחלטה תצמצם את הבירוקרטיה ותחסוך לנהג זמן יקר ועלות של "טסט" שנתי.
בשורה לבעלי רכב חדש. שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ יחתום בקרוב על תקנה חדשה הפוטרת כלי רכב פרטי חדש ממבחן רישוי שנתי ("טסט"), בשנתיים הראשונות, כך שהוא יחוייב לבצע את מבחן הרישוי הראשון שלו כעבור שלוש שנים מיום רכישת הרכב.
על פי התקנות כיום כלי רכב פרטי חדש, פטור מביצוע מבחן רישוי שנתי ("טסט") במכון רישוי לרכב, בשנה הראשונה לרכישתו והוא מחוייב לעבור את מבחן הרישוי הראשון, בתום שנתיים מיום עליית הרכב לכביש. לאחר מכן הוא מחוייב במבחן רישוי אחת לשנה.
על פי דרישות התקינה האירופאית חלה חובה לבצע מבחן רישוי ראשון לרכב פרטי חדש, בתקופה שלא תעלה על ארבע שנים. לאחר מכן, הרכב מחוייב במבחן רישוי בכל שנתיים.
השר כץ אימץ את המלצת גורמי המקצוע במשרד התחבורה להאריך גם את תקופת מבחן הרישוי השנתי של רכב פרטי חדש שנרכש בליסינג וכן ציי רכב, משנה לשנתיים, כך שהם יידרשו לבצע את מבחן הרישוי הראשון כעבור שנתיים מיום הרכישה.
לכל מדינה יש סמכות לקבוע את תדירות הבדיקות על פי שיקול דעתה ובתנאי שלא תחרוג מדרישות התקינה האירופאית שנקבעו. מהנתונים עולה כי ברוב מדינות אירופה מבצעים בדיקות לרכב חדש לאחר שלוש שנים ולאחר מכן בכל שנתיים, עד גיל 10. לאחר מכן נדרש לבצע בדיקה בכל שנה.
מהנדסי הרכב במשרד התחבורה מציינים כי כלי הרכב המיובאים ארצה בשנים האחרונות, מצוידים במערכות אמינות ובמכללים מתקדמים, המגבירים את הבטיחות ומפחיתים את רמת זיהום האוויר והתקלות הטכניות בכלי הרכב.
השר כץ ציין כי השימוש ההולך וגובר במערכות אלקטרוניות ומחשוביות, המתריעות בפני הנהג על תקלות, מצמצם את החשש לנסיעה בכלי רכב לא תקין. לדבריו, ההחלטה להאריך את תקופת מבחן הרישוי השנתי משנתיים לשלוש, תצמצם את הבירוקרטיה ותחסוך לנהג זמן יקר ועלות של "טסט" שנתי.
יצוין כי לבעלי הרכב כיום יש אינטרס לבצע טיפולים תקופתיים, זאת ללא קשר לביצוע מבחן הרישוי השנתי. כך לדוגמה, כלי רכב הנרכשים בליסינג, המהווים יותר מ- 40% מכלי הרכב החדשים, מחוייבים בטיפולים תקופתיים או אדם הרוכש רכב פרטי נדרש לעיתים קרובות, בעת מכירתו להציג את ההיסטוריה של הרכב, לרבות טיפולים שעבר.
בנוסף לכך, יצרני הרכב הגדילו בשנים האחרונות את תקופת האחריות מעבר לשנתיים, כך שלבעלי הרכב יש אינטרס לבצע את הבדיקות, במהלך תקופת האחריות וזאת כדי שלא לפגוע בתקופת האחריות הניתנת על ידי יבואן הרכב.
יצוין כי כמעט כל כלי הרכב החדשים המגיעים למבחן הרישוי השנתי, עוברים את ה"טסט" בהצלחה, למעט אחוז מזערי שנכשל בגין ליקויים במערכת התאורה או הצמיגים.
סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, אינג' אבנר פלור ציין כי בשנים האחרונות מיובאים ארצה כלי רכב בעלי טכנולוגיות מתקדמות, המצוידות בין השאר בחיישן לחץ אוויר לגלגלים ומערכות תאורה מתקדמות, זאת, כתוצאה מדרישות התקינה המתקדמות ומהתמריצים הניתנים כיום למערכות בטיחותיות.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן