השר כץ החליט: פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב יימשך כסדרו

שר התחבורה הודיע לחשבת הכללית במשרד האוצר, כי הוא שותף לדעה כי יש לבדוק חלק מהסוגיות בצורה מחמירה ובכובד ראש וכי כל מה שתחליט מקובל עליו.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הודיע היום לחשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבדי-בויאנג'ו והממונה על התקציבים, אמיר לוי, באופן חד משמעי, כי פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב יימשך כסדרו ולא תהיה שום הקפאה של המיזם.
בישיבה שהתקיימה היום בלשכתו, בהשתתפות נציגים של משרד התחבורה, משרד האוצר וחברת נ.ת.ע המופקדת על ביצוע הפרויקט, הודיע השר כץ לממונה על התקציבים, כי אמירותיו על הקפאת הפרויקט משוללות כל יסוד וחמורות וכי לא יאפשר שום עצירה של הפרויקט החשוב.
השר כץ ציין, כי הניסיון של הממונה על התקציבים לבטל מכרז שכבר הבשיל, עלולים להפוך את מדינת ישראל למדינת עולם שלישית ולפגוע קשות במוניטין שלה. "אנו נמצאים בנקודת זמן, שבה לא ניתן לעצור את הפרויקט. כל עצירה של המיזם ואף עיכוב קידום המכרזים יגרום לבזבוז יקר של כספי ציבור, ולפגיעה ביעדים הלאומיים העיקריים שקבעה הממשלה" הוסיף כץ.
שר התחבורה הודיע לחשבת הכללית במשרד האוצר, כי הוא שותף לדעה כי יש לבדוק חלק מהסוגיות, בצורה מחמירה ובכובד ראש וכי כל מה שתחליט מקובל עליו. עם זאת, יש להמשיך את ביצוע הפרויקט כפי שסוכם בכפוף לבדיקת החשבת הכללית. מיכל עבדי הבהירה לשר כץ כי איננה מכשיר לשינוי מדיניות וגם לא וועדת החריגים ולכן היא אינה מתכוונת לעצור את אישור התקציבים לביצוע תשתיות הרכבת הקלה.
מנכ"ל חברת נ.ת.ע, יהודה בראון, הודיע כי החברה תעמוד בכל לוחות הזמנים והיעדים, שנקבעו על ידי הגורמים המוסמכים והציג בפני המשתתפים בדיון את לוחות הזמנים המפורטים לביצוע הפרויקט ובכללם גם פירוט של כל המכרזים. בתום הדיון, הוחלט על דעת כולם כי הפרויקט יימשך כסדרו.
יצוין, כי כל המכרזים והפעילות שבוצעה עד כה בפרויקט הרכבת הקלה אושרו פה אחד על ידי ועדת ההיגוי ונציגי הממשלה, וכל ההתנהלות של חברת נ.ת.ע פוקחה באופן שוטף על ידי משרדי התחבורה והאוצר ורשות החברות הממשלתיות.
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן