הופצו לציבור שטרות הכסף החדשים בערכים של 20 ו-100 ש"ח

נגידת בנק ישראל מסרה אמש את השטרות החדשים בערכים של 20 ש"ח ו- 100 ש"ח, לידי נשיא המדינה וראש הממשלה והכריזה על הפצתם לציבור החל מהיום (חמישי)

נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, מסרה אמש את השטרות החדשים הראשונים, בערכים של 20 שקלים חדשים ו- 100 שקלים חדשים לידיהם של נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, וראש הממשלה, מר בנימין נתניהו. הנגידה הודיעה כי החל מהיום, יום חמישי, יופצו השטרות החדשים לציבור באמצעות קופות הבנקים המסחריים, המכשירים האוטומטיים למשיכת מזומנים וסניפי חברת הדואר.

בשעות הבוקר (רביעי) סיירה הנגידה בעיר יבנה בליווי ראש העירייה, מר צבי גוב-ארי, וחשפה לראשונה את השטרות החדשים בפני חברי מועצת התלמידים של בית הספר לאומנויות ע"ש לאה גולדברג, שדיוקנה מוטבע על השטר בעריך 100 שקלים חדשים. בשבועות האחרונים עברו תלמידי בית הספר הדרכות בהשתתפות נציגי מחלקת המטבע בבנק ישראל, במסגרתן קיבלו הסברים על סדרת השטרות החדשה –  סדרת המשוררים. הנגידה שוחחה עם התלמידים על השטרות החדשים, על סימני הביטחון המשולבים בהם, על נגישותם של השטרות לבעלי לקויות הראיה ועל התהליך ההפצה הצפוי לצורך הכנסתם למחזור.

השטרות החדשים, ככל שטרות הסדרה החדשה, מציגים סטנדרטים מתקדמים של ביטחון, חדשנות ונגישות ומשולבים בהם מגוון סימני ביטחון נגד זיופים. השטר החדש בעריך 20 שקלים חדשים נושא את דיוקנה של המשוררת רחל (בלובשטיין), צבעו אדום ואורכו 129 מ"מ. השטר החדש בעריך 100 שקלים חדשים נושא את דיוקנה של המשוררת לאה גולדברג, צבעו כתום ואורכו 143 מ"מ.

בנק ישראל מבקש להבהיר כי שטרות מסדרה ב' של השקל החדש, אשר עודם משמשים את הציבור כיום ימשיכו לשמש הילך חוקי למשך מספר שנים, והם יהלכו במחזור במקביל לשטרות החדשים. הואיל ומהלך ההחלפה הוא הדרגתי, הציבור אינו נדרש לבצע בשלב זה כל פעולה להחלפת השטרות וכאשר אלו יופקדו בבנק ישראל על ידי התאגידים הבנקאיים הם יוחלפו בהדרגה בשטרות מהסדרה החדשה. בהמשך, יפרסם בנק ישראל הנחיות בנוגע להחלפת השטרות מסדרה ב'.

במטרה להגביר את מודעות הציבור לכניסתם של השטרות החדשים למחזור, ואת היכרות הציבור עם סימני הביטחון המשולבים בהם, יפתח בנק ישראל בתכנית הסברה לציבור הרחב – "פשוט לבדוק שזה בטוח", באמצעי התקשורת הנגישים לאוכלוסיות שונות. בין היתר, יופצו כרזות ועלוני הסברה בחמש שפות בסניפי הבנקים, בחברת הדואר, ובאמצעות גופים מסחריים וציבוריים שונים.

מידע נוסף ניתן לקבל באתר האינטרנט של הבנק בכתובת: https://www.newbanknotes.org.il,

באמצעות פניה לדואר אלקטרוני בכתובת: contact_currency@boi.org.il, או בטלפון שמספרו 1-800-300-018.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן