מפגש של שר האוצר, ראש לשכת עורכי הדין וראשי משרדי עורכי הדין בשיח פתוח על מצב המשק בארץ

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, אירח ביום חמישי האחרון בלשכתו בת"א את ראש לשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד דורון ברזילי, למפגש מיוחד בו השתתפו עורכי דין בכירים מהמשרדים הגדולים בארץ, המתמחים במשפט מסחרי וכלכלי.
המפגש, שהוא חלק מסדרת מפגשים שמקיים שר האוצר עם מספר מגזרים במשק הפרטי בישראל התקיים במטרה לשמוע על מצבה של הכלכלה הישראלית מחוגים רחבים במשק, וכן בניסיון להסיר חסמים בירוקרטיים ממשלתיים לפעילותו השוטפת של המשק, ועל דרכים נוספות לעידוד הצמיחה. במפגש שארך למעלה משעתיים השתתפו נציגים בולטים של המשפט המסחרי-כלכלי בישראל: עו"ד יודי לוי ממשרד גולדפרב-זליגמן, עו"ד רם כספי ממשרד כספי ושות', עו"ד מאיר לינזן ממשרד הרצוג פוקס נאמן, עו"ד צבי פירון ממשרד פירון ושות', עו"ד רובי בכר ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות', עו"ד דליה טל ממשרד קנטור אלחנני טל, עו"ד אהרון פולק ממשרד עמית פולק מטלון, עו"ד מיה ליקוורניק ממשרד מיתר ליקוורניק, גבע & לשם ברנדווין, עו"ד דוד חודק ממשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק הלוי גרינברג ושות', עו"ד דוד תדמור ממשרד תדמור ושות', עו"ד אילן שרקון ממשרד שרקון, בן עמי רוזנבוים אשר ושות', עו"ד הלנה ביילין, האפוטרופוס הכללי וכונס הנכסים הרשמי לשעבר עו"ד שלמה שחר, ועו"ד זיו שרון.
המפגש, התקיים כאמור בשיתוף לשכת עורכי הדין ובתיאום ראש הלשכה, עו"ד דורון ברזילי. במהלך המפגש העלו עורכי הדין מספר רחב של נושאים ובהם: הבירוקרטיה במערכת הציבורית, הייטק, משיכת משקיעים לארץ, צמצום פערים ונדל"ן ומחנק האשראי. כמו כן הדגישו מרבית הנוכחים את הצורך בייעול וצמצום רגולציה פיננסית ומשפטית, בצורך לייעל ולזרז תהליכים, ובצורך לשיפור הדיאלוג בין הממשלה לשוק הפרטי, שימוש בכספי הגופים המוסדיים לצורך הגברת ההשקעות במשק, הצורך בחיזוק הדיאלוג הכלכלי והגברת ההשקעות המשותפות בסין ובהודו. כמו כן ציינו הנוכחים כי יש לשמור על חקיקה אחראית בייחוד בתחומים הכלכליים ולהימנע משינוי חקיקה תכופים הפוגעים ברמת הוודאות במשק – וכתוצאה מכך פוגעים בכלכלה כולה.
שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ התייחס בתחילת הישיבה למצבו של המשק ואמר כי מתחילת השנה מסתמן מתח בין הנתונים. מצד אחד, אמר שטייניץ, יש נתונים ברורים המצביעים על האטה, בהם ירידה בהכנסות המדינה, פגיעה במחזורי הבורסה והפסדים במגזרים וחברות מסוימות, אך לעומת זאת, בניגוד לפרסומים, אין ירידה בייצור, יש המשך השקעות, והמשק ממשיך ליצור מקומות עבודה בקצב מהיר. "יש קונפליקט מסוים, והנתונים האלה בסוף יצטרכו להתכנס. אנחנו באי וודאות, אך עוקבים כל העת וחשוב שידעו שאנחנו עוקבים, אבל גם אסור להשחיר יותר מידי את התמונה", אמר שר האוצר והוסיף: "חצי הכוס המלאה היא שעד עכשיו אנחנו במצב טוב. החצי הריק הוא – שאנחנו רואים באופק עננים אפורים, שלא לומר שחורים. מאוד מדאיג מה שקורה באירופה, ועוד יותר מכך הודו וסין".
אשר לחשיבותו של המפגש, אמר שר האוצר: "המגזר הפרטי הוא קטר הצמיחה של המשק הישראלי. מטרתנו בקיום מפגש זה הייתה לשמוע מעורכי הדין, ודיאלוג זה בין האוצר לבין המשק הפרטי הוא מנגנון שאותו אנו מנסים לעודד. במפגש הועלו הצעות חשובות שאותן נבחן בכובד ראש. אני מודה לראש לשכת עורכי הדין על עזרתו בארגון המפגש ולעורכי הדין שנכחו בו".
ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי הודה לשר האוצר על קיום הישיבה ואמר כי מדובר בהזדמנות מדהימה להיחשף לראיית העולם של ראשי משרדי עורכי הדין הגדולים: "בכירי עורכי הדין נוטלים חלק מרכזי בפעילות העסקית במשק וחשוב לשמוע את דעתם. אני מקווה, מאמין ובטוח שבסופו של יום יצאו מהחדר הזה המון רעיונות שיסיעו לאוצר בעבודתו", אמר ראש הלשכה והוסיף: "בלשכת עורכי הדין יש הרבה מאוד פורומים ואנשי מקצוע מהטובים בתחומם שיכולים לסייע. אני סבור כי אם גופי האוצר יעבדו עמנו בשיתוף פעולה, זה יהיה מצב של win-win".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן