בשורה טובה למשתמשים בתחבורה הציבורית: מתעדכנים על שעת ההגעה של האוטובוס בזמן אמת ומתכננים את הנסיעה באמצעות שימוש באפליקציות

עידן חדש בתחבורה הציבורית בישראל. מהיום, חמישי (27 בספטמבר), ניתן יהיה להתעדכן על זמן ההגעה המדויק של קו האוטובוס לתחנה שליד הבית ולתכנן בהתאם את שעת היציאה לעבודה או ללימודים. זאת באמצעות ממשק להעברת נתונים שפיתח משרד התחבורה המאפשרת העברת מידע בזמן אמת  לטלפונים חכמים (סמארטפונים).
העברת המידע לנוסעים התאפשרה לאחר שמשרד התחבורה העמיד לרשות מפתחי אפליקציות את ממשק הקישור למאגר הארצי של נתוני התחבורה הציבורית, הכולל בין השאר את נתוני מסלולי הקווים, תחנות ולוחות זמנים של כל חברות התחבורה הציבורית.
פיתוח הממשק יאפשר לבעלי סמארטפונים להוריד את המידע למכשירם באמצעות האפליקציה ולהתעדכן בזמן אמת היכן נמצא האוטובוס בכל עת ובכך לתכנן את נסיעתם באופן יעיל יותר ולחסוך זמן יקר.
שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין כי ישראל אחת המדינות היחידות בעולם, המאפשרת לציבור הרחב גישה בזמן אמת לנתוני התחבורה הציבורית "מדובר בצעד נוסף שנועד לשפר את השירות לציבור ולעודד את הנוסעים להעדיף את התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי" הוסיף כץ.
מפתח אפליקציה המעוניין להשתמש במידע, יכול להוריד מאתר משרד התחבורה את הנחיות ההתקשרות, תוך מסירת פרטי זיהוי מינימאליים ולקבל "מפתח זיהוי" המאפשר לו את יישום ההתקשרות, וכן גישה לכל המידע הנדרש אודות התחבורה הציבורית בארץ.
פיתוח התוכנה המשודרגת חייב בין השאר ביצוע התאמות אצל כלל מפעילי התחבורה הציבורית בישראל. שדרוג התוכנה מאפשר לבעלי הסמארטפונים גישה למידע על קווי האוטובוסים בארץ, המבצעים נסיעות שירות בזמן אמת.
משרד התחבורה ישיק בקרוב אפליקציה ראשונה חדשה, בעזרתה יקבל המשתמש את כל המידע הקיים על התחבורה הציבורית וכן מידע בזמן אמת על זמני האוטובוסים. המידע יתקבל באמצעות זיהוי מיקום של המשתמש (GPS), ביחס לתחנה הקרובה או באמצעות סריקת ברקוד הקיים על גבי השילוט הקיים בתחנה.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן