9 באוקטובר 2012: חודש הקשיש הבינלאומי – קשישים נפגעים כמעט פי שניים מחלקם באוכלוסיה

החודש מצוין "חודש הקשיש הבינלאומי" ובתוך כך מפרסמת עמותת אור ירוק, כי בשנת 2011 חלה עליה בהיפגעות קשישים (גיל 65 ומעלה) בתחום העירוני, כתוצאה מתאונות דרכים. בשנת 2010 נפגעו 1,403 קשישים ואילו בשנת 2011 נפגעו 1,505 קשישים בתאונות דרכים – עליה של כ-7%, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
למרות שחלקם של הקשישים נאמד באוכלוסיה בכ-10%, הם נפגעים בשיעור כמעט כפול (18.5%). על פי הנתונים, בכל שנה נפגעים בממוצע בתחום העירוני כ-1,450 קשישים (גיל 65 ומעלה) ונהרגים כ-50, בנוסף – 222 קשישים נפצעים בממוצע באורח קשה, בכל שנה מתאונות דרכים. הנתונים מתייחסים לשנים 2003-2011.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על הרשויות המקומיות לפעול לשיפור התשתית באזורים בהם יש ריכוז גבוה של קשישים, כמו מועדוני יום, בתי אבות וקופות חולים. הרשויות חייבות להאריך את משך האור הירוק ברמזור להולכי הרגל, להתקין פסי האטה, להנמיך את המדרכות ולהתקין שילוט מתאים, המתריע כי יש בסביבה ריכוז גבוה של קשישים".
 
בתל אביב נפגעו הכי הרבה קשישים בתאונות דרכים, בשנת 2011
  • בתל אביב נפגעו 198 קשישים (+65) בתאונות דרכים בשנת 2011. חמישה נהרגו  ו-21 נפצעו קשה.
  • בירושלים נפגעו 166 קשישים (+65) בתאונות דרכים בשנת 2011. שלושה נהרגו  ו-33 נפצעו קשה.
  • בחיפה נפגעו 98 קשישים (+65) בתאונות דרכים בשנת 2011. שישה נהרגו ועשרה נפצעו קשה.
  • בראשון לציון נפגעו 79 קשישים (+65) בתאונות דרכים בשנת 2011. שלושה נהרגו ואחד נפצע קשה.
  • בבאר שבע נפגעו 60 קשישים (+65) בתאונות דרכים בשנת 2011. שניים נהרגו ושלושה נפצעו קשה.
  • בחולון נפגעו 64 קשישים (+65) בתאונות דרכים בשנת 2011. שניים נהרגו  ושישה נפצעו קשה.
  • בפתח תקוה ובנתניה נפגעו 59 קשישים (+65) בתאונות דרכים בשנת 2011. אדם אחד נהרג בכל עיר.
  • בבת ים נפגעו 54 קשישים (+65) בתאונות דרכים בשנת 2011. אחד נהרג ותשעה נפצעו קשה.
  • באשדוד נפגעו 48 קשישים (+65) בתאונות דרכים בשנת 2011. שניים נהרגו ושלושה נפצעו קשה.
  • ברחובות נפגעו 47 קשישים (+65) בתאונות דרכים בשנת 2011. שניים נהרגו ואחד נפצעו קשה.
אוכלוסיית הקשישים היא אחת משלושת האוכלוסיות הפגיעות (יחד עם צעירים וילדים), וזאת בשל מגבלות הגיל. אוכלוסיית הקשישים סובלת מירידה ביכולות המוטוריות, אשר משפיעות באופן ישיר על יכולת ההליכה, היציבות, הראיה, הריכוז וקריאת המצב בכביש.
הקשישים נפגעים יותר ביחס למספרם באוכלוסיה וזאת בשל המגבלות הפיזיות, והעובדה כי תהליך ההחלמה שלהם ארוך וקשה יותר. לכן, על המדינה לדאוג כי בסביבת בתי אבות ומועדוני קשישים יהיו אמצעי ריסון מהירות כמו פסי האטה, מעביר חציה מוגבהים ושילוט מתאים.
יש לוודא כי משך האור הירוק המופיע ברמזורים להולכי הרגל, ארוך מספיק וגם כי יש מספיק זמן בין התחלפות הרמזור האדום להולכי הרגל והופעת האור הירוק למכוניות.על הרשויות המקומיות להנמיך את שולי המדרכות בקרבת מעברי חציה, לשפר את הנגישות לתחבורה ציבורית ולהגדיל את ההסברה עבור הנהגים, כי יש להתחשב בהולכי הרגל הקשישים.
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן