ראש הממשלה נתניהו נפגש עם נשיא המדינה פרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע בשעות הצהריים לבית הנשיא בירושלים לפגישה עם נשיא המדינה שמעון פרס על מנת לדון בהתפתחות אירועי מבצע "עמוד ענן" בדרום הארץ. במהלך הפגישה עודכנו השניים בירי שהיה לעבר דרום ומרכז הארץ.
בפתח הפגישה אמר נשיא המדינה לראש הממשלה: "ברוך בואך, אני מאד שמח לראותך. המבצע אשר מתרחש כעת על ידי צה"ל וכוחות הביטחון הוא מבצע ראוי לשמו, איננו יכולים להשאיר נשים וילדים הפקר לשיגעון של החמאס בו יורה לעברנו טילים ורקטות ללא שום סיבה. אין לחמאס סיבה לירות על אזרחי ישראל." הנשיא עדכן את ראש הממשלה בשיחותיו עם מנהיגי העולם בימים האחרונים ואמר: "שוחחתי עם נשיאים ממדינות בעולם ובראשם עם הנשיא אובמה- איש לא מטיל ספק בצדקתנו. זוהי לא פתיחת מלחמה זוהי הגנה נכונה על אזרחנו והעולם עומד לצידה של ישראל. גם אלו אשר מטיפים לנו מוסר, צריכים להציע בעצמם כיצד ניתן להפסיק את הירי מצד החמאס. אף מדינה לא הייתה מסכימה כי ילדיה יחיו במצב כזה".
ראש הממשלה הודה לנשיא ואמר: "אני מודה לך על דבריך אדוני הנשיא, גם אני חייב לומר לך שבשיחותיי עם מנהיגי העולם כולם הביעו הבנה למצב הבלתי נסבל הזה, בו למעלה ממיליון אזרחים נמצאים תחת איום הטילים, ואני חושב ששום מדינה לא הייתה מסכימה למצב שכזה. צה"ל ממשיך להכות בעוצמה בחמאס והוא ערוך להרחבת הפעולה לתוך עזה. עד עכשיו ישנם הישגים רבים בלחימה, וצריך להמשיך בפגיעה הקשה בטילים המכוונים לפגוע בדרום הארץ ובמרכז הארץ".
ראש הממשלה הדגיש כי צה"ל ומדינת ישראל פועלים על מנת לחסל את תשתית הטרור בעזה תוך שמירה מרבית שלא לסכן חיי אזרחים. נשיא המדינה אמר: "כוונתנו אינה לפתוח במלחמה, וכולנו תקווה כי המבצע לא יארך דקה מעבר לזמן ההכרחי. אני מגבה את צה"ל והרמטכ"ל אשר עושים כל שביכולתם שלא לפגוע באזרחים ולתת בטחון לילדינו".
נשיא המדינה וראש הממשלה קראו יחד לאזרחי ישראל להישמע להוראות כוחות ההצלה ופיקוד העורף. ראש הממשלה: "אני קורא לאזרחי המדינה להישמע להוראות כוחות הביטחון, על מנת שלא לסכן חיי אדם".
נשיא המדינה הצטרף לקריאה ואמר: "אני מעריך מאד את הילדים והאזרחים המקסימים בדרום הארץ. אין זה פשוט לחיות לפי האזעקות ולרוץ למקלטים. יחד עם זאת, אני מצטרף לפנייתך להקשיב לצבא ולכוחות הביטחון, אסור שייפול קורבן אחד בשל אי זהירות ואי הקשבה להוראות".

באדיבות אתר משרד ראש הממשלה.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן