במהלך "עמוד ענן" סוכלו עד כה 65 פעילי טרור מדרגים שונים. סיכום מידע רשמי על פועלם של מחבלים בכירים שסוכלו

ראמז חרב, מחזיק תיק ההסברה בחטיבת העיר עזה, סוכל אתמול בפעולת צה"ל. חרב, פעיל הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני בכיר, הוא אחד מעשרות הפעילים, רבים מהם בכירים, שסוכלו עד עתה במהלך מבצע "עמוד ענן" להנחתת מכה קשה על הטרור ברצועת-עזה.
חרב, מפורסם היום במידע הרשמי, פעל כסייענו של תייסיר ג'עברי, ראש תיק המבצעים של הגא"פ בעזה, ובעברו היה אחראי על גדוד שח' רצ'ואן.
מחבלים בכירים נוספים שחוסלו עד כה במבצע הם מוחמד כלאב, פעיל במערך ההגנה האווירית ואוסמה קדי, ששירת בתפקיד בכיר במערך ההברחות בדרום הרצועה אשר משמש להכנסת אמצעי לחימה מצפון אפריקה לארגוני הטרור בעזה. ביום חיסולו של קדי סוכל גם מוחמד שמלאח, פעיל טרור בכיר בחמאס, שהיה אחראי על הפעלת הכח במרחב דרום הרצועה ועל בניין הכח בתנועת חמאס. הוא נפגע מירי מדויק של חיל האוויר שעה שנסע ברכב המוסווה לרכב עיתונאות.

ב-16 בנובמבר חוסלו חאלד שער, בכיר במערך הנ"ט של חמאס, אחד מעמודי התווך עליהם מסתמכת הלחימה הקרקעית של חמאס, ואחמד אבו-ג'לאל, פעיל מרכזי ששימש כמ"פ אל מועזי, אך הסיכול המרכזי ביותר במבצע היה במהלך הפתיחה למבצע, בו חוסל במכוניתו אחמד סעיד חליל ג'עברי, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אשר היה מעורב באופן אינטנסיבי בפעילות טרור משנות השמונים. בתקופות בהן נמנה על צמרת הזרוע הצבאית של חמאס היה מעורב בקידום והוצאת שורה של פיגועים קשים. במסגרת התפקיד היה אחראי על פיגוע התופת שבוצע ביוני 2006 ובמסגרתו נהרגו מספר חיילי צה"ל ונחטף גלעד שליט. במהלך שנות המו"מ לקידום עסקת שחרורו של שליט, היה אחמד ראש צוות המו"מ מטעם חמא"ס והיווה במהלך שנות המו"מ סמן קיצוני כנגד קיום העסקה.
צה"ל ממשיך לפעול גם בשעות אלה בציד פעילי טרור.
המידע באדיבות דובר צה"ל.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן