בוחרים את הכנסת ה-19

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית עו"ד אורלי עדס: בחירות הן המבצע האזרחי הגדול ביותר; הושלמה ההיערכות במעל ל-10,000 קלפיות ומתוכן 1,555 נגישות לאנשים מוגבלים בניידות
מנכ"לית הוועדה, עו"ד עדס אמרה כי "הבחירות לכנסת הן המבצע האזרחי הגדול ביותר במדינת ישראל, שיש לבצעו בזמן הקצר ביותר, ובסד זמנים קצוב על-פי חוק.
בהתאם לדיני הבחירות לכנסת, נדרשה ועדת הבחירות לבצע עשרות רבות של פעולות, שכולן ביחד מתמזגות להליך הבחירות, שבסופו – האזרח מממש את זכותו וחובתו האזרחית בקלפי.
בחודשיים וחצי שעמדו לרשות ועדת הבחירות, להיערכות הנדרשת לביצוע הבחירות, הושלמה ההיערכות במעל ל-10,000 קלפיות, ומתוכן 1,555 קלפיות נגישות לאנשים המוגבלים בניידות ברחבי כל הארץ.
בפרק זמן של כחודש ימים גייסה ועדת הבחירות, מיינה והכשירה בתורת הבחירות מעל ל-15,000 מזכירי ועדות קלפי בכל הארץ, בהליך יעיל, שקוף ושוויוני.
אנחנו את חלקנו עשינו כדי שלכל אזרח תינתן הזכות והאפשרות להצביע כדין – וכעת, החשוב מכל הוא, שכולנו נגיע להצביע ולהשפיע, מתוך הבנה שלבחירה שלנו יש השפעה, ישירה, על חיי היום-יום של כל אחד ואחת מאיתנו – בכל התחומים: ביטחון, כלכלה, חינוך, דיור, תרבות – ומה לא…
זכרו – "אזרח שלא יצביע, זכות הקיטורים שלו תשלל לארבע שנים. יום הבחירות מצביעים, ואחר כך מקטרים חופשי".
יו"ר הכנסת הצביע וקרא לאזרחים לממש את זכותם: "הציבור איבד את האמון ביכולתו להשפיע"
לפני זמן קצר, הצביע יו"ר הכנסת ריבלין בקלפי הסמוכה לביתו בירושלים. ריבלין קרא לאזרחי ישראל לצאת ולהצביע, לדבריו: " לצערי, הציבור הישראלי איבד את האמון ביכולת שלו להשפיע על סדר היום. צריך לזכור שזהו היום החשוב ביותר בדמוקרטיה הפרלמנטרית. ביום הזה קובע הציבור מי יהיו נציגיו בארבע שנים הקרובות ומי ישפיע על גורלו. אין לאף אזרח את הפריווילגיה להשתמט מהצבעה ביום זה".

המידע באדיבות אתר YNET

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין  פנה בהודעה אחרונה לציבור הבוחרים ואמר:
"תמה מערכת הבחירות לכנסת התשע עשרה. הגיע יומם של הבוחרת והבוחר. חופשיים אתם לחלוטין למצפונכם ולהכרעתכם הפוליטית כאזרחים, לבחור במי שיקבעו את גורל כולנו לשנים הבאות – בביטחון, בשלום, בתחום המדיני, בחינוך, בכלכלה, ברווחה, באיכות הסביבה ובכל יתר תחומי החיים. חשוב מאוד, חיוני, שתבואו לבחור. כמובן, בעידן של עולם תקשורתי ווירטואלי ישנה השפעה מתמדת על המערכת הפוליטית למשתתפים בשיח התקשורתי הנמשך. אך ההשפעה הישירה, המובהקת, היא בקלפי".
השופט רובינשטיין פנה לציבור הערבי  "להשתתף בבחירות רצוני לשכנע אתכם כי לקולכם, קולה של כל אחת וקולו של כל אחד מכם, יש משקל בחיי המדינה בכלל ובחייכם בפרט, ולכן חשוב להצביע. אתם מבקשים כי המדינה תהיה שוויונית, ושיבואו לביטוי מלא שני חלקי הגדרתה כיהודית ודמוקרטית. הדרך להגיע לכך היא להשפיע על עבודת הכנסת, הפרלמנט הישראלי. לשם חקיקה שוויונית, לשם פעולה מתמדת לאכיפה. נעשתה כברת דרך לשוויון גם אם טרם הגיע לשלמות. אתם יכולים להשפיע באמת. חשוב שתצביעו".
"בתשדיר הסברתי הומוריסטי של ועדת הבחירות המרכזית נאמר למי שאינם מצביעים, כי תישלל מהם זכות ה"קיטור", הזכות להתלונן, "לקטר" – כפי שכולנו רגילים – נגד הפוליטיקה. המסר הוגש בצורה משעשעת, אך מאחוריו תוכן רציני – ההזדמנות לומר "גם אני שותף". כמובן אנו בוועדת הבחירות איננו יכולים ואיננו רוצים כמו במשטרים מסוימים, לומר לכם בעבור מי להצביע, אבל חשוב לבוא להצביע", אמר השופט רובינשטיין.
לעדכונים שוטפים על אחוזי ההצבעה – לחצו כאן.

תמונות משכונת שפירא

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן