יום הניקיון הלאומי 2013

יום הניקיון הלאומי נקבע השנה ליום שלישי 5/3/2013.
במהלך היום נערכים מבצעי ניקיון והסברה ברחבי הארץ ומתקיימת פעילות נרחבת במערכת החינוך. יום זה מעניק הזדמנות להגביר את המודעות לקשר וליחס שבין האדם לסביבתו, להבנת חשיבותם של הטבע והסביבה לאדם, להבניית ערכים של כבוד לסביבה, אחריות ומחויבות ולשינוי הרגלים דרך עשייה למען הסביבה.
מטרת יום הניקיון הלאומי
יום הניקיון הלאומי מתקיים בישראל אחת לשנה, ביום שלישי האחרון של חודש אדר, כפי שנקבע בסעיף 21ב בחוק שמירת הניקיון שכותרתו "יום ניקיון ארצי".
מטרתו של יום הניקיון הלאומי היא להוביל את הציבור להבנה כי "העולם הוא החדר של כולם", וכי על כל אחד ואחת לשמור על ניקיון הרחוב, השכונה, הגינה הציבורית, חוף הים וכל מקום שבו הם נמצאים.
השלכת הפסולת ברשות הרבים מהווה זיהום הפוגע בסביבה, בשטחים הפתוחים, בצמחים ובבעלי חיים. בסופו של דבר השלכת הפסולת גורמת ל"בית שלנו" להיראות מכוער, ופוגמת מההנאה שלנו בכל יציאה מחוץ לבית הספר או לבית.
הקפדה על הניקיון ברשות הרבים היא הצעד הראשון לשמירה על הסביבה, היא השלב הראשון בהטמעת ערכים של איכפתיות ואחריות למקום שבו אנו חיים.

פעילויות מומלצות במערכת החינוך

הפעילות במערכת החינוך תתבצע בהיקפים שונים:
הסברה: בשלב הראשון מומלץ להיעזר בחוברות "יום הניקיון הלאומי" באמצעותן יסבירו המורים לילדים את חשיבות הנושא, וכיצד הוא תורם לשמירה על הסביבה, ולהפיכת בית הספר, השכונה, הישוב והארץ למקום שלכולנו יהיה הרבה יותר נעים לחיות בו. את חוברות ההפעלה אפשר לקבל מרכזי החינוך והקהילה במחוזות המשרד להגנת הסביבה.
מבצעי ניקיון: בשלב השני מומלץ לבצע פעילות בשטח: כל הכיתות או חלקן יצאו לניקיון סביב חצר בית הספר, ברחוב הסמוך, או בשטח פתוח בקרבת מקום שבית הספר בוחר לטפל בו.
את סיום מבצע הניקיון אפשר ללוות בשילוט המתעד את שם בית הספר שניקה את המקום וקורא לתושבים לשמור על הניקיון. כדאי גם להפיץ המידע בקרב ההורים והתושבים בישוב עם פירוט מטרות יום הניקיון הלאומי ומה יכול כל אחד לעשות .
מוצע כי בתי הספר יצרו קשר עם הרשות המקומית לפני ביצוע הניקיון כדי לקבל סיוע בפינוי הפסולת.
המידע באדיבות אתר המשרד לאיכות הסביבה.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן