פינוי מתחם הדולפינריום והפיכתו לטיילת ציבורית

אושרה להפקדה תכנית פינוי מתחם הדולפינריום והפיכתו לטיילת ציבורית. במסגרת התכנית יפונה מבנה הדולפינריום, שחוצץ בין העיר לבין הים ומהווה את החסם האחרון לפתיחת רצף הטיילות לאורך החוף התל-אביבי.

פינוי שטח הדולפינריום מתאפשר על ידי הפיכתו לשטח ציבורי פתוח (שצ"פ), והעברת זכויות הבנייה לשטח הקיים מעברו השני של רחוב הרברט סמואל, במטרה להקים במקום פרויקט מעורב של מלונאות ומגורים בשני בניינים, בהיקף ובגובה התואם את מדיניות העירייה לאורך החוף. התכנית תטמיע את הערות הוועדה המחוזית והוועדה לשמירת הסביבה החופית (הוולחוף) והיא עומדת בתנאי תמ"א 13/4. כמו כן, לפני הוצאת היתר בנייה תידרש הגשת תכנית עיצוב ופיתוח לאישור הוועדה המקומית.

לאחר אישור התכנית, ייהרס מתחם הדולפינריום אשר כיום הינו מבנה נטוש המהווה מפגע ובמקומו תקים העירייה פארק חופי וטיילת חוף ציבורית אשר תשלים את רצף הטיילות לאורך החוף התל-אביבי. השטח המיועד לבנייה הינו בבעלות מינהל מקרקעי ישראל ומוחכר לעיריית תל-אביב-יפו ומשמש ברובו כשטח ציבורי פתוח. במידה וייעודו משתנה לשימוש מסחרי, הבעלות על השטח חוזרת לידי מינהל מקרקעי ישראל.

כזכור, ע"פ ההסכם שנחתם בין מנהל מקרקעי ישראל, עיריית תל-אביב-יפו וחוכר מתחם הדולפינריום (חברת השער לישראל בע"מ), חוכר המתחם יקבל את השטח להקמת בנייני המלון והמגורים (כ-12 דונם) בתמורה לפינוי שטח הדולפינריום (כ-18 דונם) והעברתו לידי העירייה. כמו כן, ישלם החוכר דמי היתר והשבחה מלאה על הזכויות שיתווספו, על פי שווי שייקבע בידי השמאי הממשלתי.

המידע באדיבות אתר העירייה.
התמונה באדיבות google street view.
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן