פרוייקט מיל"ה (מובילים יחד למען הנוער) – בשכונת נווה עופר ת"א הסתיים

בשבוע שעבר (18/9) במעמד מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו, מפקד מחוז ת"א ניצב בנצי סאו, מפקד מרחב יפתח נצ"מ דוד גז, קציני מרחב יפתח ונציגי השכונה התקיים טקס סיום פרויקט מיל"ה.

הפרויקט בהובלתו של השוטר הקהילתי של שכונת נווה עופר רס"מ אבי יחזקאל ובשותפות מלאה של מוביל הנוער העירוני מר ירון בן צבי ומנהל המרכז הקהילתי בשכונה מר יוני ארד, נפתח בתאריך 25.05.14 בהשתתפותם של עשרים נערים תושבי השכונה. לאחר בחירת הנערים בסיכון שנקבעו כמתאימים להשתתף בפרויקט החלו הנערים בליווי השוטרים ושאר המעורבים בפעילויות שונות שמטרתן הוגדרה "הקניית כלים וערכים לשילובם של הנערים במסגרת הקהילה, העצמה והגשמה עצמית תוך הכוונתם לרכישת מיומנויות רלוונטיות"

מפקד מרחב יפתח נצ"מ דוד גז ציין בדבריו כי "המטרות שהצבנו לעצמנו היו שאפתניות מאוד ובכל זאת גאוותנו היא כפולה ומכופלת ראשית על עצם הפעלתו של הפרויקט המבורך ושנית על כך שכל עשרים הנערים שנכנסו לפרויקט, הגיעו גם לקו הגמר ועם השגה של מרבית היעדים אליהם כיוונו. מפקד המרחב הודה לכל העוסקים במלאכה ותודה מיוחדת הפנה לשוטר הקהילתי אבי יחזקאל על ההובלה, המקצועית והאכפתיות."

במהלך ארבעת החודשים בהם התקיים הפרויקט קיימו הנערים עשרות מפגשים ופעילויות שכל מטרתן לחבר את הנערים לקהילה, לערכים החברתיים של תרומה, שותפות ועזרה הדדית וחיבורם להווי הציוני ולהשתלבות בקהילה. הפעילויות כללו פעילויות תרבות וספורט, היכרות עם יחידות המשטרה השונות, מפגשי העשרה והרצאות וכן פעילות למען הקהילה. הנערים קיבלו ציוד צביעה וצבע שניתנו כתרומה עי עיריית ת"א, ושיקמו גדר שהקיפה גינה ציבורית בשכונה.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, בירך הערב 20 נערים ונערות משכונת נווה עופר שבדרום תל אביב אשר הצטרפו לכ-5,400 נערים ונערות נוספים שסיימו בהצלחה את פרויקט מיל"ה (משטרת ישראל למען הנוער), תכנית הדגל של משטרת ישראל המסייעת לשקם צעירים בעלי עבר פלילי מכל הארץ ולהחזירם למסגרת חיים נורמטיבית וגיוס לצה"ל.

"הנערים האלה הם העתיד של מדינת ישראל וכל מי שעוסק בחינוך בנוער, מעצב למעשה בידיו את עתיד הנוער בישראל. אני רוצה להודות לכל השוטרים אשר לוקחים חלק בפרויקט הזה, מהשוטר הקהילתי ועד למפקדי המחוזות". מבדיקה שנערכה בשבועות האחרונים עלה כי מתוך 5,400 הנערים שלקחו חלק בפרויקט, למעלה מ-5,000 מהצעירים ניצלו את ההזדמנות שניתנה להם ולא חזרו לעולם הפשיעה.

לאחר הפרידה המרגשת מחניכיו בארבעת החודשים האחרונים היה לו לשוטר הקהילתי אבי יחזקאל מסר להעביר לחניכיו " אין כאן סיום אלא דווקא התחלה והתחלה טובה וברגל ימין. למרות שמדובר בסיומו של הפרויקט באופן רשמי, הקשר עם הנערים יימשך גם בעתיד. הנערים ובני המשפחה יודעים כי דלתי תמיד פתוחה בפניהם ואני אעמוד מקרוב אחר ההתקדמות וההשתלבות שלהם ואני סמוך ובטוח שהם לא יאכזבו וכולם יסיימו את לימודיהם, יתגייסו לצבא ויהיו אזרחים תורמים שיביאו כבוד לעצמם, לשכונה, ולחברה כולה."

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן