הכירו את עולם ההלוואות החברתיות באינטרנט

הכירו את עולם ההלוואות החברתיות באינטרנט

כשעולם הכלכלה והפיננסים משתנה כל הזמן ונפתחים החסמים לכל מיני יוזמות חדשות, אין פלא שרוח הזמן היא להעדיף כלכלה שיתופית שמייצגת תפיסה שונה מאשר הכלכלה הריכוזית של פעם. הרעיון, בפשטות, מבטא את המגמה המתפשטת של השנים האחרונות לשתף יותר אנשים בזירה הכלכלית, במקום לרכז את הכוח הפיננסי בידי מוסדות וגופים חזקים.

כדי להבין מה זאת הלוואה חברתית זכרו מה קורה גם בענפים אחרים, משום שמשם נגזר העיקרון. אנחנו מכירים זאת כאשר אנשים משכירים ספות וחדרים אצלם לתיירים מכל העולם, או לוקחים נוסעים בתשלום ברכב הפרטי שלהם כחלק ממה שנקרא הכלכלה השיתופית. כעת, הגיע תורם של כמה שירותי בנקאות לעבור מהפך חברתי שכזה. כלומר, במקום לפנות אוטומטית לפתרונות המוכרים של בנקים וחברות אשראי שגובים עמלות וגוזרים רווחים לעצמם, יותר אזרחים יוזמים פתרונות שמשאירים את הרווחים והכסף אצלם.

למה לא ללכת לבנקים?

כולם יודעים שלא כדאי כמעט לחסוך משום שהריבית בבנק שואפת לאפס, והעמלות גבוהות מדי על כל פעולה. אם רוצים לקחת אשראי או להיכנס למינוס, לעומת זאת, בגלל סיבות שונות, נשלם לבנקים ולחברות האשראי ריבית גבוהה עד מחנק. וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על החשדנות והעוינות של אנשים בשנים האחרונות בכל הקשור לשירותי הבנקים והגופים המוסדיים. על הרקע הזה צמחו היוזמות להקמת פלטפורמות להלוות כספים אחד לשני אבל בצורה מסודרת ומאורגנת מבלי להשתמש בתיווך של בנקים. הענף הזה נקרא הלוואות עמית לעמית, או מוכר גם כ-P2P. מצד אחד, זוהי מגמה אנטי ממסדית, מצד שני, מכיוון שמדובר בכל זאת בכספים שחסכנו בעמל רב, אנחנו רוצים להלוות אותם או ללוות אותם בצורה אחראית מעמיתים אחרים, ולהבטיח שנקבל אותם בחזרה ובביטחון. זה מאפשר לנו גם להיות אחראים יותר לכספים שלנו ושל חברינו, אבל גם להרוויח על הדרך קצת כסף מהצד בצורת הכנסה פסיבית, מונח שהפך ללהיט בפני עצמו בשנים האחרונות.

פלטפורמת הלוואות חברתיות

ההתארגנויות של הלוואות חברתיות קמות באינטרנט, למעשה, ומנסות לתווך בין אותם אנשים שרוצים להלוות ולהרוויח לבין אנשים שרוצים ללוות, ושני הצדדים רוצים לעשות זאת מבלי לשלם לבנקים. זה מתאפשר אמנם בפיקוח, וזה זול יותר. אם הבנקים מתרצים את העמלות והריביות הגבוהות בהוצאות תפעול גבוהות שהם חייבים בהם, בפלטפורמות כאלה אין צורך במימון הוצאות תפעול גבוהות כאלה ולכן זה כדאי יותר לשני הצדדים מבחינה פיננסית. לווים משלמים פחות ריבית ועמלות, מלווים מרוויחים ריבית גבוהה יותר ממה שהבנקים משלמים על הפיקדונות והחסכונות שלהם, וכולם מרוצים מכך. את העמלה הסבירה משלמים לפלטפורמת התיווך בלבד, שמקבלת את בקשת ההלוואה מהפונים, בודקת את כל ההליך וכל המידע שקשור בבקשת ההלוואה, כולל ניתוח סיכונים וחישובי החזר, והמלווים יכולים להלוות לפונה את כל הסכום או רק חלקים ממנו, לפי הפרסומים באתר החברה.

לקבלת הלוואה חברתית כנסו לאתר בלנדר הלוואות

 *******

המידע המפורסם לעיל מהווה מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ משפטי/פיננסי ו/או תחליף לקבלת יעוץ משפטי/פיננסי ו/או טיפול משפטי/פיננסי ו/או המלצה לנקיטת הליכים משפטיים/פיננסים. בכל מקרה ומקרה יש לפנות לקבל ייעוץ משפטי/פיננסי פרטני. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מהכותב ו/או מהאתר ו/או מבעליו ו/או מעורכיו כל אחריות.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן