חודש הקיימות 2020 בתל אביב-יפו

עשרות אירועים ברחבי העיר * מצעד האקלים * שוקי קח-תן ותיקוני חפצים* סיורי טבע עירוני * הרצאות וסרטים בנושאי מדע וסביבה

חודש הקיימות של תל אביב-יפו, הגדול מסוגו בארץ, יתקיים זו השנה החמישית לאורך כל חודש מרץ 2020.

החודש מהווה הזדמנות להציג את הפעילות העירונית הענפה המתקיימת בכל רחבי העיר, בשיתוף וביוזמת התושבים, שמטרתה לקדם איכות חיים מיטבית בעידן של שינויי האקלים. שינויים אלו מורגשים ומשפיעים על ההתנהלות העירונית כאן ועכשיו, ובמהלך החודש תוצג התכנית להיערכות לשינוי האקלים עליה שוקדים צוותים מקצועיים  בשנה האחרונה. 

חודש הקיימות, הגדוש בעשרות אירועים, חושף את העשייה השנתית ומאפשר להודות לפעילים, לחזק שותפויות ולחשוף את עקרונות הקיימות לקהל התושבים והמבקרים בעיר.

במהלך החודש יתקיימו מגוון של הרצאות וסרטים בנושאי מדע וסביבה, מצעד ענק לכבוד האקלים, סיורי טבע וליקוט, אירועי תיקון והחלפות חפצים, פעילויות בבתי ספר ובשכונות..

כל תושב ימצא את האירוע שמתאים לו.

אירועים מרכזיים בחודש הקיימות:

יום עיון טבע עירוני בגני יהושוע

5.3.20, 18:30-15:30

15:30-17:00 סיור בתל נפוליאון – רעיית כבשים ובריכת החורף החדשה של ראש ציפור

17:00 הגעה למרכז הצפרות, תערוכה, נאומים

17:30 מצגות על טבע עירוני בעיר בכלל ובגני יהושוע בפרט: על זריעת בוסתנים, זריעות פרחי בר והטמנת פקעות בחצרות, בערוגות, גינות מאביקים, החדרת נגר, בריכות חורף, רעיית הכבשים וכו'

סיורי טבע עירוני נוספים: סיור ליקוט בפארק דרום, סיור פריחה בברכת החורף צפון, בראש ציפור, בגני הטבע ועוד

הרצאות וסרטים במסגרת שבוע "תל אביב יפו על המדע"

26-22.3

בשיתוף האגודה הישראלית לאקולוגיה ומדעי הסביבה, יתקיים זו הפעם השנייה שבוע של הרצאות וסרטים מפי חוקרים ומדענים מתחומי הסביבה.

ההרצאות יתקיימו במגוון עסקים בעלי התו העירוני הירוק, כולל הרצאתה של ד"ר נטע ליפמן, מנכלית האגודה לאקולוגיה, בנושא נשים ואקלים, במסגרת אירוע השקת התכנית "Women 4 climate" של ארגון הc40  במועדון הפוסיקט לשעבר.

מצעד האקלים, יום שישי, 27.3.20

כמדי שנה, תל אביב יפו מארחת את מצעד האקלים. לאור המודעות הגוברת בקרב בני נוער בארץ ובעולם  והעיסוק התקשורתי בנושא, המצעד צפוי להיות משמעותי ביותר השנה וכ-700 תלמידים של העיר צפויים להשתתף בו (לשם השוואה שנה שעברה היו פחות מ-100 וסה"כ קרוב ל-2000 מכל הארץ).

בימים אלו התלמידים עוברים למידה והעמקה סביב הנושא אותו בוחרים התלמידים להכין ולהציג במצעד.

המיצגים צפויים להיות מיזזים (כלומר מיצגים זזים אתם יצעדו הילדים לאורך המסלול).

השקת הגינה הקהילתית ה 50 של תל אביב-יפו

19.3.20 16:30, שכונת בבלי

בגינה הקהילתית תושבי השכונה מגדלים יחד ולחוד ירקות וצמחים, עורכים אירועים לקהילה וחולקים זמן ואדמה לטיפוח. הגינה בבבלי הינה הגינה ה50 במספר וביזמת תושבי השכונה אשר קבלו הדרכה וסיוע של רכזת החקלאות העירונית.

מפגש נטוורקינג ליזמים בתחום הקיימות, הרציף בנווה שאנן

18.3.20, 17:00-15:00
בכנס ייפגשו נציגי העירייה עם יזמים סביבתיים ופעילים בתחום יכירו אחד את השני יותר לעומק וייחשפו לפעילות של העירייה בנושא כדי לייצר שיתופי פעולה אפשריים.

הרצאה בנושא ניצול מזון, הרציף בנווה שאנן, 25.3, 19:00

משנים את העולם ומתחילים מהצלחת- כיצד לצמצם את בזבוז המזון, לחסוך כסף ולשמור על הסביבה?

סדנא עם ארגון The natural Way ישראל.  TNW  הינו מלכ"ר הפועל משנת 2012 להטמעת קיימות בחברה הישראלית מתוך תפיסה של חדשנות ואיכות.

הסדנה תכלול הרצאה חווייתית שתדבר על בעיית בזבוז המזון, הגורמים ,ההיקף והפתרונות בעולם ובארץ. הסדנא יכלול טיפים מעשיים שכל אחד יכול ליישם בבית בקלות וללא עלות, ולחסוך במזון ובכסף!  כמו כן, יעלו רעיונות על איך להניע שינוי בצורה יותר רחבה על ידי פעיליות קטנות על ליוזמות יותר רחבות.

להרשמה: https://forms.gle/LP4ahv1P9G9LQMKH6

למידע נוסף: לחצו כאן 

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן