אלפי מסתננים כבשו את מרכז תל-אביב

יש שיאמרו שמדובר בצעדת מחאה, אחרים יגידו שמדובר בקדימון להתפרעויות אלימות שעוד יבואו. אמש (מוצאי שבת) בגיבוי ארגוני שמאל צעדו אלפי מסתננים משכונות דרום תל אביב אל כיכר רבין וקיימו שם הפגנת מחאה.

אין ספק שהיה זה מפגן כח של אלפים אשר מייצגים עשרות אלפי אפריקאים נוספים ואשר דורשים שיוויון במדינה אליה היגרו. נראה כי פעולותיה האחרונות של הממשלה, בסיוע חוק ההסתננות מדירים שינה מעיניהם של עשרות אלפי המסתננים מאפריקה ומפעילי ארגוני הסיוע.

כהכנה מתוזמנת לדיון הקרוב בעתירה שהוגשה בבג"צ מצד סייעני המסתננים הם ערכו אמש מפגן אימה בלב ליבה של מדינת ישראל.

גל ההפגנות מנומק אמנם סביב הסוגיה העוסקת בכליאת מסתננים במתקן הפתוח חולות שבגבול מצרים ממנו יצאו לפני כשבועיים למעלה ממאה מסתננים בצעדה לירושלים, ונעצרו מאחר שלא שבו בזמן, אך נראה כי קיימת ברקע אג'נדה מקיפה הרבה יותר.

ארגוני השמאל שכבר פתחו במתקן חולות סניף לסיוע למהגרים הבלתי חוקיים לשם הגיעה אמש משלחת של עשרות פעילים משתדלים לפעול בטקטיקה מוצלחת ומחושבת היטב. אמנם היו אמש עימותים בין מפגינים ושוטרים, אשר כללו שימוש בגז מדמיע מצד המשטרה ומעצרים, אולם זו היתה הפגנה שקטה באופן יחסי.

גם המסרים שניסו להעביר בה היו קליטים ומינוריים ונסבו סביב דרישה לזכויות וחירות. אולם באותה הזדמנות רצוי לציין שאת מה שכותבים בפייסבוקים ובבלוגים הפנימיים אנשי השמאל הדורשים שיוויון זכויות מלא למסתננים הבלתי חוקיים, לא תראו בשלטי ההפגנה.

בארגוני הסיוע למסתננים מבטיחים להמשיך במאבק למענם. נראה כי הפיכת המחאות לאלימות, לצד מסרים תקיפים יותר ונסיון להטמיע את המסתננים כאזרחים שווי זכויות, הוא עניין של זמן בלבד.

בתוך כך תקף אמש בחריפות המשנה לראש העיר ת״א-יפו, ארנון גלעדי, את המסתננים והשוהים הבלתי חוקיים וסייעניהם.

״המסתננים וארגוני השמאל התומכים בהם החליטו לאנוס את הדמוקרטיה הישראלית כדי להכשיר את השהייה הלא חוקית של רבבות מהגרי עבודה בישראל״

המשנה לראש העיר ת״א-יפו, ארנון גלעדי, הבהיר כי ״ההחלטה של ארגוני השמאל והמסתננים עצמם לקיים הפגנות ותהלוכות מחאה היא ניצול ציני של כלים דמוקרטיים שכלל לא יכולים לעמוד לרשות אלה שנכנסו לישראל באופן בלתי חוקי. אסור לשכוח שרוב מכריע מאותם מסתננים הם מהגרי עבודה גם על פי הדין הבינלאומי, מכיוון שהם הגיעו לישראל דרך מדינה שלישית שהיא מצרים״.

גלעדי תקף גם את ראשי העמותות המסייעות למסתננים בארגון פעילות המחאה שלהם ״מדובר בחבורה של אנשים שהפקירה את תושבי דרום ת״א לגורל של פשיעה, אלימות ופחד לאחר כיבוש ביתם על ידי רבבות אנשים שהגיעו לישראל בניגוד לחוק. הפעילות של העמותות הללו היא מרד כנגד מדינת ישראל״.

תושבי דרום תל-אביב חוששים שמדובר רק בפרומו לאנרכיה הגדולה שעוד תתרחש.

"ברגע שהם יבינו שממשלת ישראל פועלת בנחישות כדי להוציאם מהשכונות ומהמדינה אנחנו צופים שיהיו כאן התפרעויות קשות. אנחנו בהחלט חוששים שהאלימות תגיע לרמות גבוהות ותהיה כאן פגיעה בנפש. אני לא מבין על מה כל המהומה. פליטים מקומם במחנה פליטים, מסתננים צריכים לשוב למדינתם. כל הכבוד לממשלה שהחלה בתהליך שעשוי להביא לשיקום שכונות דרום תל אביב. בשום מקום לא כתוב שעלינו לתת להם זכויות מעבר לכך ובוודאי שלא לכבוש שכונות שלמות בלב ליבה של המדינה" אומר תושב שכונת שפירא עימו שוחחנו הערב.

הכתבה נערכה בשיתוף האתר "הקול היהודי".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן