בריטניה החלה לדחות את מרבית בקשות המקלט של מסתננים מאריתראה; ברביעי (2/9) הפגנת תושבים נוספת בשכונת התקווה

נתוני משרד הפנים הבריטי חושפים- בריטניה החלה לדחות את מרבית בקשות המקלט של מסתננים מאריתראה

לראשונה מאז שינוי המדיניות כלפי מסתננים מאריתראה במרץ השנה, נתוני הרבעון האחרון שמפרסם משרד הפנים הבריטי חושפים ירידה של יותר מ- 50% באחוזי ההכרה בבקשות מקלט של אריתראים לעומת הרבעון הקודם, וצניחה של כ- 70% לעומת הרבעון האחרון של שנת 2014.

במרץ השנה פרסמה מחלקת המחקר היוקרתית של משרד הפנים הבריטי שני דו"חות בנוגע למצב באריתראה. הדו"חות התבססו על מחקר של משרד הפנים של דנמרק, ועל ממצאיה של משלחת בריטית שנשלחה לאסמרה בירת אריתראה. הדו"ח הראשון, העוסק בשרות בצבא האריתראי, קובע כי מרבית המגויסים משרתים לתקופה שאינה עולה על כארבע שנים וחלקם אף משרתים בשרות לאומי אזרחי. עוד קובע הדו"ח כי למעט מתנגדי משטר פעילים, עריקים או משתמטים מהצבא שיתפסו אינם צפויים לענישה משמעותית למעט החזרה לשירות פעיל.

הדו"ח השני, העוסק במסתננים שעזבו את המדינה ללא אישור, קובע כי אריתראים שישלמו מס של 2% על הכנסתם בשגרירות ארצם, יזכו לקבל דרכון ומסמכי נסיעה ויוכלו לחזור מדינתם ללא חשש.

לסיכום, הדו"חות קובעים כי למעט מיעוטים מסוימים ומתנגדי משטר פעילים, מרביתם המכריע של המסתננים האריתראים אינם זכאים למעמד מקלט כלשהו בבריטניה. יתירה מכך, במקרים המעטים שיוכח כי המסתנן היה חשוף ליחס קשה בזמן שירותו, הוא יזכה למעמד הומניטארי בלבד, ולא מעמד פליטות.

ביום חמישי, ה- 27.8, פורסמו לראשונה נתוני ההכרה של משרד הפנים הבריטי בבקשות מקלט של אריתראים מאז שינוי המדיניות הרשמית במרץ השנה. הנתונים של הרבעון האחרון, הכולל את החודשים מאי-יוני, חושפים כי המשרד החל ליישם את מסקנות הדו"חות באופן פעיל ומרבית בקשות המקלט של אריתראים נדחו על הסף.

לפי הנתונים, רק 24% מבקשות המקלט של אריתראים הוכרו כפליטים, 220 בקשות מתוך  902 החלטות שהתקבלו, לעומת 76% ברבעון הראשון של השנה ו- 91% ברבעון הקודם. מדובר בצניחה של כמעט 70% לעומת הנתונים של סוף 2014. עוד 10% מהבקשות זכו למעמד הומניטארי, כך שמספר הבקשות שזכו למעמד מקלט כלשהו עמד הרבעון על 34%. ברבעונים קודמים כמעט ולא נעשה שימוש במעמד הומניטארי וגם נתון זה הולם את מסקנות הדו"חות. יש לציין כי לאור העובדה שהדו"חות התפרסמו במרץ, ניתן להעריך כי חלק מהנתונים מהחודשים אפריל ומאי, כוללים החלטות שהתקבלו לפני הטמעת הדו"חות במערכת המקלט של בריטניה ומכאן שאחוז ההכרה בבקשות ירד עוד יותר בחודשים הקרובים.

יונתן יעקובוביץ, ראש תחום הסברה ב'מרכז למדיניות הגירה ישראלית' אומר כי" "הנתונים החדשים מאשרים את מה שהיה ידוע מזה זמן, והוא שמרביתם המכריע של המסתננים מאריתראה אינם פליטים ולא נשקפה להם כל סכנה במדינתם. על המדינה להפיק מסקנות מהמדיניות הבריטית ולבטל את ההגנה הקבוצתית האוטומטית המוענקת לאריתראים. בנוסף, עליה לחוקק במהרה חוק למניעת הסתננות מחודש וליישם את החוק שקידמנו המחייב מעסיקים להפקיד אחוז משכר המסתננים בקרן ממשלתית עד ליציאתם מישראל. צעדים אלו, יחד עם הרחקה למדינות שלישיות, יביאו ליציאתם של מרבית המסתננים השוהים בישראל שאינם זכאים למקלט".

בתוך כך, נמשך סבב ההפגנות השכונתיות בדרום תל-אביב

לאחר שערכו הפגנה בשפירא ובקריית שלום בשבועיים האחרונים, ברביעי הקרוב פעילי שכונות דרום תל אביב ממשיכים במאבקם והפעם בהפגנה בשכונת התקווה.

כך פורסם בדף האירוע ברשת הפייסבוק:

"ההפגנה השלישית בסדרה, והפעם בשכונת התקווה והייאוש. נפגשים בכניסה לשוק התקווה, יום רביעי ה-2.9 בשעה 19.30.

שכונת התקווה הולכת בעקבות נווה שאנן. הסמטאות כבושות ומספרי המסתננים מזעזעים. בתי הספר נופלים בזה אחר זה. העירייה פותחת עשרות גני ילדים לזרים. לאחרונה אף התבשרנו שניידות של סל״ע מלוות את המתפללים המבוגרים לבית הכנסת בשבת.

אז רגע לפני ששכונת התקווה נגמרת לנו מול העיניים, אנחנו חוזרים לסמטאות בתהלוכה של תביעת ריבונות. זו השכונה שלנו בעיר שלנו, ואנחנו נתהלך בה בבטחה כבעלי הבית.

בואו בהמוניכם. בואו מהתקווה ומשפירא ומקריית שלום ומנווה שאנן ומפלורנטין ומיד אליהו ומכפר שלם. בואו מרמת אביב ומגבעתיים ומקריית אונו ומרעננה ומירושלים. זו המלחמה של כולנו.

* אנחנו מדפיסים עוד ערימה של חולצות. כל מי שרוצה חולצה מתבקש לתרום 20 ש״ח לכיסוי העלות."

תמונת הנושא מדף הפייסבוק של 'עוטף תחנה מרכזית'.
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן