מפקד תחנת שרת, סנ"צ צחי שרעבי: "מאז נסגרו סהרונים וחולות יש עליה באלימות, בשוד ובתקיפות חמורות"

יו"ר הוועדה יואב קיש: העליה באלימות וכרסום ההרתעה מאד מדאיגים

בעניין אי יישום חוק הפיקדון אמר יור הוועדה יואב קיש: כל אחד עושה מה שהוא רוצה. כולם עוברים על החוק ורשות האכיפה לא אוכפת בגלל סכסוך עבודה שמשבית את הפקחים

"בתקופה האחרונה יש עליה בעבירות אלימות, שוד ותקיפה חמורה בקרב מסתננים בדרום תל אביב, ביחס לשנה קודמת", כך דיווח  סנ"צ צחי שרעבי מפקד תחנת שרת, לוועדת הפנים בראשות ח"כ יואב קיש, בדיון על אכיפה כלפי מסתננים ועל יישום חוק הפיקדון בגין העסקת מסתננים. לדברי סנ"צ שרעבי: "ב2017 הייתה הרבה הרתעה מנהלית כי הייתה היכולת לשלוח לסהרונים וחולות. הייתה יכולת למנוע ולצמצמם אלימות ופשיעה. הם מבינים היום שאין יכולת לאכוף כי הליך פלילי הרבה יותר מורכב".

יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש: "התופעה של קטטות בין מתנגדי לתומכי המשטר באריתריאה פחות מטרידה אותי. האלימות עצמה וכרסום ההרתעה מאד מדאיגים ואני מבקש מהמשטרה להעביר לוועדה נתונים. אני שואל את רשות ההגירה – יש לנו תמונות של תומכי משטר להגדרתם. למה הם פה?"

יוסי אדלשטיין, רשות ההגירה: "אנחנו לא מכירים מושג של תומכי או מתנגדי משטר. לא נכנסנו לסוגיה. לא מכירים כזו חלוקה. היום הוא מתנגד משטר מחר תומך". יו"ר הוועדה ח"כ קיש: "אבל כל הקייס שלהם הוא מבקשי מקלט". אדלשטיין: "מי שמגיש בקשת מקלט, נבחן לגופו של אדם". ח"כ דב חנין: "תומך משטר ש'נמלט' לישראל, מה הוא טוען?" יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש: "למה הוא פה בכלל?"

שפי פז, "עוטף תחנה מרכזית": "כי ביטלו את האופציה לגירוש. יש כאן 'תומכי משטר' עאלק כבר 7-8 שנים. לא הייתם יודעים על האלימות ביניהם למתנגדי המשטר אם הפעילים שלנו לא היו מצלמים. גם זה בלוף. יש כמה עשרות תומכי משטר וכמה עשרות, אולי מאות, מתנגדי משטר. כל השאר מהגרי עבודה. שלא ינהלו מלחמות אזרחים אצלנו בשכונות. חבר'ה שלנו שצילמו, עפו להם אבנים מעל לראש".

יישום חוק הפיקדון

הוועדה דנה גם ביישום חוק הפיקדון, המחייב מעסיקים להפקיד בכל חודש אחוז מסוים ממשכורת העובד בקופה שתעמוד לרשותו כשיעזוב את הארץ. "תמונת המצב חמורה מאד", אמר יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש, "רשות האוכלוסין התארגנה לנהלי אכיפה, אבל הנתונים מראים שיש הפקדות רק ל-5000 מסתננים בחודש, ורק לאלף מתוכם היו הפקדות רציפות במהלך 12 חודש בשנה. כמחצית מהם הופקדו עבורם סכומים רק חדשיים-שלושה בשנה. זה אולי 30% מכוח העבודה. בשטח אתם לא יכולים לעדות כלום כי יש סכסוך עבודה".

רשות האוכלוסין דיווחה לוועדה כי תוך 4-5 חודשים יקום אתר אינטרנט שבו כל מסתנן וכל עובד זר יוכל לבדוק כמה מופקד על חשבונו. היום הוא יכול לבדוק זאת רק ברשות האוכלוסין.

עובד חוגי, תושב דרום תל אביב: "מה הבעיה ללכת זוג פקחים במרכז תל אביב בכל המסעדות. תגיעו לאלפי אנשים. לא לחפש בכל הקשקושים". יו"ר הוועדה ח"כ קיש: "אבל הפקחים שובתים".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן